۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۶۲۸۷۴
مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز:

وحدت حوزه و دانشگاه مهم‎ترین راهکار برای پیشرفت نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز گفت: زندگی طلبگی به معنای همواره و در هر حال بنده خدا بودن است.
 مدير حوزه علميه سفيران هدايت اهواز

حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، به وظیفه طلبه اشاره کرد و اظهار داشت: از مهم ترین وظایف طلبه تأمل در احکام دینی، تحقیق و جست و جو در نهایت انتشار آنان است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به تفاوت های موجود در علوم حوزوی و دانشگاهی تصریح کرد: دروسی در دانشگاه وجود دارد که هیچ ربطی به دین و مذهب ندارد ولی تمرکز حوزه علمیه بر اندیشه ها اسلامی و مذهبی است.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز در ادامه تأکید کرد: در دانشگاه علومی پیرامون دین و مذهب وجود دارد اما همانند حوزه علمیه نیست و این مسأله وجه تمایز بین این دو نهاد آموزشی به وجود می آورد.

استاد حوزه علمیه همچنین با تأکید براین که دانشگاه و حوزه علمیه دو بال برای رسیدن به هدف مقدس الهی هستند، بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه مهم ترین راهکار برای رسیدن به پیشرفت های روز افزون نظام اسلامی است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) اهواز با اشاره به مهم ترین دغدغه مسؤولان حوزه علمیه خاطرنشان کرد: به معنای کلی مهم ترین وظیفه و دغدغه مسؤولان حوزه علمیه تربیت متخصصان علوم دینی و عرضه آنان به جامعه اسلامی است.

وی افزود: به یقین اگر جمعیت طلاب و روحانیان زیاد باشد کار و شور فعالیت های فرهنگی، مذهبی و اجتماعی بیشتر می شود.

مدیر حوزه علمیه سفیران هدایت اهواز در سخن پایانی خود با اشاره به زندگی طلبگی گفت: زندگی طلبگی به معنای همواره و در هر حال بنده خدا بودن است./9458/ت302/ب

ارسال نظرات