۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۱۶۲۸۸۲

جلسات تفسیر موضوعی قرآن در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ جلسات تفسیر موضوعی قرآن کریم با محوریت " اخلاق" به صورت هفتگی با حضور دانشگاهیان دانشگاه تبریز در مسجد این دانشگاه برگزار می شود.
تفسير قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز با بیان اینکه جلسات به صورت هفتگی در روزهای دوشنبه قبل از اذان ظهر و عصر در شبستان مسجد بزرگ دانشگاه تبریز برگزار می شود، تصریح کرد: سال گذشته در این راستا بیش از 40 جلسه با محوریت اخلاق کاربردی برگزار شد که این جلسات در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.


حجت الاسلام علی خدیوی در ادامه توسعه و احیای فرهنگ متعالی تفسیر قرآن کریم و آموزه‌های اسلامی، ارتقای سطح آگاهی دانشگاهیان نسبت به معارف اسلامی و فرهنگ غنی قرآن کریم و نیز آشنایی شرکت کنندگان با اخلاق و سیره کاربردی ائمه اطهار(ع) را از جمله اهداف بر پایی این جلسات برشمرد.

 

وی با بیان اینکه دفتر نهاد رهبری از حضور تمامی دانشگاهیان در این جلسات استقبال می کند، یاد آور شد: این دفتر آماده دریافت هرگونه پیشنهاد یا انتقاد درخصوص برگزاری این جلسات می باشد.

 

به گفته وی این جلسات اکثرا با حضور برادران و خواهران عضو هیئت علمی دانشگاه برگزار می شود و در این جلسات آیات اخلاقی قرآن کریم تفسیر و تشریح می شود.

 

بایدها ونبایدهای ازدواج دانشجویی در تبریز بررسی شد

 

بایدها ونبایدهای ازدواج دانشجویی با حضور حجت الاسلام دهنوی در میان استقبال پرشور دانشجویان دانشگاه تبریز در تالار شهید شفایی این دانشگاه برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین دهنوی، کارشناس مسائل مذهبی امروز در جمع دانشجویان تبریز تشکیل خانواده و ازدواج در زمان تحصیل را موجب برکت و استحکام هرچه بیشتر پایه های زندگی بیان کرد و گفت: در صورت داشتن امکانات اولیه زندگی می توانید، اقدام به ازدواج کنید و هم زمان هم می توانید ادامه تحصیل بدهید، ولی دیر ازدواج نکنید.

 

حجت الاسلام دهنوی داشتن مشترکات فرهنگی دختر و پسر برای ازدواج موفق را ضروری خواند و یاد آور شد: داشتن اعتقادات مشترک و همتایی مذهبی، خانوادگی و فرهنگی موجب استحکام پایه های زندگی می شود، چون در غیر این صورت اختلافات پیش می آید.

 

وی همچنین در مورد رضایت قلبی والدین برای ازدواج در پاسخ یکی از دانشجویان گفت: رضایت قلبی والدین دو طرف برای ازدواج خیلی مهم است و رضایت لسانی خیلی خطرناک است، بدون رضایت والدین ازدواج کردن توفیقات الهی را از زندگی سلب می کند.

 

حجت الاسلام دهنوی در خاتمه تصریح کرد: دین مقدس اسلام بهترین شیوه و سبک زندگی را برای انسانها در نظر گرفته است که در صورت توجه به آن می توان در زندگی موفق و سربلند شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات