۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
کد خبر: ۱۶۲۸۹۱
کارشناس مسائل خانواده:

حضرت فاطمه با ایفای نقش کامل همسری در تقویت ولایت نقش‎آفرینی کرد

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل خانواده با بیان این که اوج محبت را در خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) می‌توان مشاهده کرد٬ اظهار داشت: در واقع سیره خانوادگی اهل بیت(ع) بر آیه نورانی «جعل بینکم موده» بنا شده است و در این زندگی زن و شوهر از هم دور نمی شوند و از هم فاصله نمی‌گیرند.
مسلم داوودي نژاد

حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد٬ مشاوره و کارشناس مسائل خانواده، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: کسانی که در این دنیا زندگی می‌کنند سه دسته هستند گروهی که قلب‌های شان فقط مشغول به دنیا است و در جستجوی آرامش که هیچ‌گاه به آن نمی رسند و گروه دوم کسانی هستند که قلب های شان مشغول آخرت است و نسبت به دنیا بی‌توجه هستند و این در حالی است که بهای بهشت به بهانه گذر موفقیت آمیز از این دنیا است.

 وی افزود: دسته سوم کسانی هستند که در این دنیا زندگی می کنند و قلبهای شان نیز متوجه خدا است و به دنبال آخرت نیز هستند  که در این آخرت جویی به بندگی حضرت حق می رسند و فاطمه زهرا(س) آیینه تمای نمای بندگی است که هم خدا را دارد و هم در بین این مردم و در این دنیا زندگی می کرد.

کارشناس مذهبی در ادامه با اشاره به رموز بندگی حضرت فاطمه(س) و اشاعه این طاعت در زندگی دنیوی وسیره سیاسی ایشان تصریح کرد: در واقع اوج بندگی آن چنان در حضرت فاطمه(س) مشاهده می شود که به زهرا ملقب می‌شوند و عبادت و اطاعت حضرت فاطمه(س) همه جهان را نورانی می کند و اولین راز زندگی فردی حضرت زهرا(س) اوج بندگی ایشان است.

حضرت فاطمه(س) الگو برای امام زمان(عج)

وی در ادامه با بیان این که حضرت فاطمه (س) به زبان حضرت بقیه الله(عج) در واقع برای ایشان نیز الگو است٬ اظهار داشت: حضرت زهرا(س) افزون بر الگو برای زنان در واقع الگویی برای مردان نیز هستند و در واقع حضرت فاطمه (س) در بین مردم دوران خویش زندگی کرد تا الگو شود.

حجت الاسلام داوودی نژاد درادامه با طرح این سؤال که آیا فاطمه(س) در حال حاضر به عنوان یک الگوی دست یافتنی برای بشر امروز محسوب می‌شود یا نه، گفت: با توجه به سوره روم آیه 21 قرآن کریم خداوند بشر را به صورت زوج آفریده است و فاطمه‌(س) آرامش دهنده خانواده است و آیا زنان امروز جامعه ما نیز تسکین دهنده فضای خانوادگی هستند و به فضایل اخلاقی آراسته شده اند.

وی در ادامه با اشاره به نقش آرامش بخشی فاطمه(س) در خانه و زمانی که حضرت علی‌(ع) با کوله‌باری از مشکلات سیاسی٬ اجتماعی‌٬ خانوادگی و غیره وارد منزل می‌شدند٬ تصریح کرد: در واقع ایفای نقش همسری حضرت زهرا(س) در آن دوران افزون بر ایجاد فضای مودت و محبت در خانواده٬ سبب تحکیم ولایت و امامت نیز شده بود.

کارشناس خانواده در ادامه با بیان این که اوج محبت را در خانه حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه‌(س) می‌توان مشاهده کرد٬ اظهار داشت: در واقع سیره خانوادگی زندگی اهل بیت‌(ع) بر«جعل بینکم موده» بناشده است و در این زندگی زن و شوهر از هم دور نمی‌شوند و از هم فاصله نمی‌گیرند.

حجت الاسلام داوودی نژاد در ادامه تشریح روابط خانوادگی در سبک و سیره فاطمی‌(س) افزود: زن و مرد در این منش و رفتار همراز هم هستند و اسرار زندگی مشترکشان را برای دیگران بازگو نمی‌کنند و در همه حال زن مراقب و مواظب آبرو و حیثیت همسر خویش هستند./934/پ202ت302/س

ارسال نظرات