۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۱۶۲۹۰۴

افزایش 65 درصدی کرایه تاکسی در قم

خبرگزاری رسا ـ پس از افزایش 33 درصدی کرایه تاکسی در قم، رانندگان هم با افزودن خودسرانه 30 درصد دیگر به آن، کرایه‌ها را عملا نسبت به سال گذشته 65 درصد افزایش داده‌اند.
تاکسي

به گزارش خبرگزاری رسا، بعد از اعلام افزایش 25 درصدی حقوق کارکنان دولت که البته با مخالفت مجلس روبرو شد، سازمان تاکسی‌رانی قم تصمیم به افزایش 30 درصدی کرایه تاکسی در این شهر گرفت و این مصوبه را به تاکسی‌داران اعلام کرد.

البته این همه داستان نیست، گزارش‌ها حاکی است که اولا این افزایش رسمی، 30 درصدی نیست، بلکه 33 درصدی است، چرا که حداقل کرایه از 300 تومان به 400 تومان جهش داشته است و ثانیا جمع زیادی از رانندگان تاکسی که گویا از خواب آلودگی سازمان‌های نظارتی مطلعند، در اقدامی هماهنگ پایه حداقل کرایه را به 500 تومان رسانده‌اند و این بدان معناست که کرایه تاکسی در قم افزایش 65 درصدی داشته است.

 به هر حال حال کافی است مسؤولان استانی و نظارتی چند ساعتی رنج دوری از خودروی شخصی و سازمانی را به جان بخرند و با گشتی نامحسوس چندین مسیر را با تاکسی نقل مکان کنند تا صحت این گزارش را تایید کنند.

گفتنی است، افزایش کرایه‌ها همواره بازتاب مستقیم و غیرمستقیمی در افزایش دیگر محصولات و خدمات داشته است از این رو امید است مسؤولان امر با نظارت بیشتر جلوی این کار ناشایست را گرفته و در جهت حمایت از حقوق مسافران گامی مثبت بردارند.

شایان ذکر است، قم به جهت فراوانی مراکز آموزشی و پژوهشی و نیز وجود مراکز زیارتی چون حرم حضرت معصومه و مسجد مقدس جمکران یکی از پر ترددترین شهرهای کشور به شمار می‌رود./993/پ203/ع

 

ارسال نظرات