۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۶۲۹۱۴
وزیر ارشاد:

حماسه های ماندگار در قالب های تصویری به مردم ارائه شوند

خبرگزاری رسا ـ حسینی بر ضرورت احداث یادمان شهدای عشایر عرب در منطقه حمیدیه خوزستان تأکید کرد و گفت: کاروان های راهیان با توجه به فضای معنوی که در منطقه ایجاد می کنند فرصتی برای حرکت فرهنگی کشور نیز به شمار می آیند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان حمیدیه، با بیان این که افتخارات و حماسه آفرینی های مردم خوزستان برای کشور کم نبوده است، اظهار داشت: عشایر بزرگ و غیور این منطقه حدود صد سال پیش برای دفاع از شرافت وطنی و اصالت اسلامی و ایرانی خود در برابر استعمارگری بریتانیا ایستادگی کردند و حماسه ای جاوید را خلق کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره حماسه آفرینی جهاد عشایر عرب علیه استعمار بریتانیا، تصریح کرد: حماسه های ماندگار و جاوید باید در قالب های تصویری در اختیار مردم قرار داده شوند تا با حماسه های بزرگ گذشتگان آشنا شوند.

حسینی بر ضرورت احداث یادمان شهدای عشایر عرب در این منطقه و توسعه فعالیت کاروان‌های راهیان نور تأکید کرد و گفت: کاروان های راهیان با توجه به فضای معنوی که در منطقه ایجاد می کنند؛ فرصتی برای حرکت فرهنگی کشور نیز به شمار می آیند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نوپایی و تازه تأسیس بودن شهرستان حمیدیه اشاره و خاطرنشان کرد: مسؤولان باید جهت توسعه این شهرستان تازه تأسیس گام های بلندی را بردارند و اقتصاد و عمران این منطقه را در مسیر توسعه کشور و استان خوزستان قرار دهند.

حسینی با بیان این که باید زمینه توسعه و رشد شهرستان حمیدیه فراهم شود، اظهار داشت: امکانات رفاهی، خدماتی، عمرانی و شهری باید کم کم در این شهر مستقر شوند تا شاهد شکوفایی و بالندگی شهرستان تازه تأسیس حمیدیه باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این که توسعه و بهسازی شهرستان های تازه تأسیس در دستور کار رییس جمهور قرار دارد، ابراز داشت: مسؤولان کشوری و استانی باید نیاز درمانی و بهداشتی حمیدیه را برطرف کنند و محلی را برای احداث دانشگاه پیام نور و ساخت ورزشگاه و میادین ورزشی در این شهرستان در نظر بگیرند.

گفتنی است، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از حضور در نشست شورای اداری شهرستان حمیدیه با حضور در مزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد./9461/پ202/س

ارسال نظرات