۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۲۹۲۱
مدیر برنامه ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم:

قم صلاحیت پرداختن به مباحث معماری اسلامی ایرانی را دارا است

خبرگزاری رسا ـ‌ مدیر برنامه ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم، با تاکید براین‌که قم به عنوان پایگاه تفکر تولید اسلامی است، گفت: قم یکی از شهرهای با صلاحیت برای پرداختن به مباحث معماری اسلامی ـ ایرانی است.
شهرداري قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علیرضا خاکی مدیر برنامه ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم امروز در نشست خبری همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی با بیان این‌که بعد از انقلاب در بسیاری از حوزه ها بحث پیاده سازی معماری اسلامی مطرح شده، افزود: اما متاسفانه عملا دانشگاه ها و محققان در حوزه شهرسازی و معماری الگوهای عملی ارائه نکرده اند.
 
وی ادامه داد: ما در همایش ملی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی از ابتدا با عنوان قم شهر موجود شهر مطلوب دغدغه شهر قم را بیان کرده ایم.
 
مدیر برنامه ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم، گفت: در بحث نزدیک سازی و ارتباط معماری و شهرسازی با دانشگاه‌ها نیز مقوله شهرسازی و دانشگاه ها مورد توجه قرار گرفته است.
 
خاکی بیان کرد: قسمت عمده ای از مقالات رسیده از سوی دانشجویان به بررسی وضع موجود شهر قم و موضوعات این شهر پرداخته است اما با توجه به مراکز متعدد پژوهشی اسلامی در قم انتظار ارسال مقالات بیشتری را داشتیم.
 
وی با بیان این‌که بسیاری از شهرسازها و معمارهای ما از نظارت ها و انتقادها واهمه ندارند، گفت: نقد، یکی از رویکردهای همایش است و در این خصوص از نقد پروژه هایی که انجام شده استقبال می شود.
 
مدیر برنامه ریزی معاونت شهرسازی شهرداری قم، معماری اسلامی ایرانی را مبتنی بر اندیشه اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد حضور اندیشمندان اسلامی در کنار متخصصان و مجریان در استمرار این همایش و دست یابی به اهداف مورد نظر موثر باشد./927/پ202/پ
ارسال نظرات