۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۶۳۰۲۳
امام جمعه اصفهان:

ایمان و عقل، رییس جمهور آینده را از اشتباهات دور می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله طباطبایی نژاد گفت: ما بیش از اینکه به تخصص رییس جمهور نیاز داشته باشیم به ایمان و عقل او نیاز داریم که این دو معیار، او را مشورت پذیر و از اشتباهات دور می‌کند.
آيت الله طباطبايي نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، امام جمعه اصفهان در جمع اعضای کمیته‌های گرامیداشت پنجاهمین سالگرد قیام  15خرداد  مهم‌ترین انگیزه مردم از خلق قیام 15خرداد را دفاع از اسلام و روحانیت عنوان کرد و گفت: مردم ما هر زمان که اسلام را در خطر ببینند به صورت خود جوش عمل می‌کنند و بر اساس آموزه‌هایی که از روحانیان گرفته‌اند  15خرداد  دیگری می آفرینند.

وی زنده نگه داشتن روز  15خرداد  را از تأکیدات امام راحل دانست و تصریح کرد: برگزاری همایش‌ها و جلساتی با حضور پیشگامان انقلاب و خاطره گویی و تجلیل از آنان سبب می‌شود تا نسل‌های بعد از واقعیت‌های انقلاب مطلع شده و درس بگیرند.

آیت‌الله طباطبایی خاطرنشان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، تلاش‌های امام(ره) بدون پشتوانه روحانیت و تلاش‌های روحانیان و بدون حمایت و اقبال مردم به نتیجه نمی‌رسید.

وی به سخنانِ عصر عاشورای امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه اشاره کرد و اظهار داشت: امام(ره) 50سال پیش در سخنان خود گفتند که آمریکا و اسرائیل همچون بنی امیه با اصل اسلام مشکل دارند که چند روز پس از این سخنان دستگیر شدند و مردم روز 15خرداد به خیابان‌ها آمدند، این دشمنی همچنان ادامه دارد و امسال نیز مرم باید مانند همه پرسی 12فروردین با شور و شعور در انتخابات شرکت کنند.

 وی تأکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری نیز باید از سر احساس تکلیف و بسیار پر شور و حماسی برگزار شود تا ریشه های انقلاب با انتخاب افراد ناصالح به خطر نیفتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بیان ویژگی‌های رییس جمهور آینده، گفت: ما بیش از اینکه به تخصص رییس جمهور نیاز داشته باشیم به ایمان و عقل او نیاز داریم که این دو معیار، او را مشورت پذیر و از اشتباهات دور می‌کند./997/د102/ج

ارسال نظرات