۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۱۶۳۰۳۰
رییس سازمان اوقاف:

جامعه قرآنی نقش برجسته‌ای در تحقق حماسه سیاسی دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی گفت: ما جز قرآن و اهل بیت(ع) چیزی نداریم که با آن جلوی دشمن بایستیم برای همین دو سال پیش مقام معظم رهبری توصیه کردند که در کشور باید 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه سوم اردیبهشت‌ماه در اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات سراسری هم‌خوانی قرآن کریم، مدیحه سرایی، اذان و ابتهال در محل تالار اندیشه با اشاره به این که مدیحه سرایی ذکر است گفت: ما باید ضمن این‌که به مسابقه می‌پردازیم، ذاکر، مذکر و متذکر باشیم، خواندن و مسابقه و رقابت در جای خود فضیلت دارد اما هدف نیست. هدف این است که خود ما هم متذکر بشویم و از این ذکر الهی بهره ببریم.

حجت الاسلام محمدی در ادامه افزود: در مسابقه، پیروزی ازآن خداوند است و اگر پیروزی از طرف خداوند به ما عطا نشود موفقیتی در عرصه رقابت بوجود نخواهد آمد.

وی گفت: خداوند سه تکلیف را بر عهده ما گذاشته، تسبیح، تحمید، استغفار، تسبیح یعنی اگر در مسابقه‌ای موفق نشدیم، برگردیم و جبران کنیم و ناامید نشویم، حمد یعنی اگر در مسابقه موفق نشدیم به خداوند سوء‌ظن نداشته باشیم و اگر موفق شدیم آن‌را از لطف و عنایت الهی بدانیم و استغفار یعنی به وضع موجود قانع نشویم و طلب ظرفیت و رحمت بیش‌تر کنیم و طلب کنیم که رتبه و مقام بالاتری بدست آوریم.

حجت الاسلام محمدی گفت: حماسه سیاسی و اقتصادی بدون حماسه قرآنی و فرهنگی و بدون در نظر گرفتن معنویات ممکن نیست، حماسه‌ای که به عهده دوستان است این است که سفره قرآن را در همه جای کشور و برای تمام سنین برپا کنند تا همگان از آن بهره‌مند شوند، ما نباید به این مسابقات اکتفا کنیم. باید ببینیم دشمنان با رسانه، ماهواره، سایت‌ها و خبرگزاری‌هایی که در اختیارشان هست چه می‌کنند و چند میلیون نفر را شبانه ‌روز مورد تهاجم فرهنگی قرار می‌دهند. ما باید متناسب با فعالیت آن‌ها فعالیت کنیم.

وی در پایان گفت: ما جز قرآن و اهل بیت(ع) چه داریم که جلوی دشمن بایستیم و این نیاز به حماسه دارد که از تمام وجودمان و از تمام ظرفیت‌مان استفاده بکنیم برای همین دو سال پیش مقام معظم رهبری  توصیه کردند که در کشور باید 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم./9595/پ203/ع

ارسال نظرات