۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۶۳۰۳۴

دیدار سفیر جدید ایران در لیبی با رییس جامعةالمصطفی

خبرگزاری رسا ـ سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لیبی، با حضور در جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی دیدار و گفت‌و گو کرد.
ديدار سفير جديد ايران در ليبي با رييس جامعةالمصطفي
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی جامعةالمصطفی، سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در لیبی، با حضور در جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی دیدار و گفت‌و گو کرد.
در این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های جامعةالمصطفی در قاره آفریقا، خاطرنشان کرد: نگاه ما به آفریقا، نگاهی محوری است و سیاست ما در این قاره، بومی سازی تمام فعالیت‌ها است.
وی افزود: جامعةالمصطفی به شمال آفریقا نگاه ویژه‌ای دارد و به دلیل اهمیت کشور لیبی آمادگی داریم تا با مجامع علمی این کشور همکاری کنیم.
رییس جامعةالمصطفی، در پایان با اعلام آمادگی این سازمان برای پذیرش طلاب لیبیایی، اظهار داشت: جامعةالمصطفی آمادگی دارد تا شرایط تحصیل برای طلاب لیبی را در ایران و دیگر کشورها فراهم آورد، همچنین امکان آموزش‌های کوتاه مدت المصطفی جهت فراگیران لیبیایی وجود دارد.
همچنین در ابتدای این دیدار،‌ آقای اکبری، اوضاع کنونی کشور لیبی را تشریح کرد و بیان داشت: تلاش دشمنان اسلام و کشورهای عرب همسو با آنان این است که اوضاع لیبی را به سود خود تغییر دهند اما مردم این کشور تمایلی چندانی به آنان نشان نمی‌دهند.
وی در پایان سخنان خود گفت: به دلیل اختناق حاکم بر این کشور در دوران قدافی، مشکل مردم لیبی جهل و بی‌اطلاعی است و دشمنان نیز غالباً ار این مشکل سوء استفاده می‌کنند./907/د102/ی
ارسال نظرات