۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۷
کد خبر: ۱۶۳۰۹۳

برگزاری دوره جامع بحث اصول کافی در حوزه علمیه کردستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان کردستان از برگزاری طرح‌های گسترده قرآنی و حدیثی در این استان خبر داد.
اصول کافي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام احمد بیرامیان، مدیر دفتر قرآن و عترت حوزه علمیه استان کردستان از برگزاری طرح‌های گسترده قرآنی و حدیثی در این استان خبر داد و گفت: طرح ختم اصول کافی و قرائت روزانه آن همچنین توجه بیشتر به برنامه‌های قرآنی در سال جاری مورد اهتمام این حوزه علمیه خواهد بود.

وی با اشاره به برنامه‏های این دفتر در سال جاری، گفت: از جمله برنامههایی که در نخستین ماه سال جاری در این حوزه برگزار شد، دعوت از حجت‌الاسلام صبوحی استاد و مدیر موسسه تدبر در قرآن قم بود که به مدت دو روز و به منظور آشنایی طلاب و استادان با رویکرد تدبر در قرآن در سطح مدارس استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام بیرامیان با تأکید بر این‌که برنامههای قرآنی در میان برنامههای حوزوی آن‌گونه که باید و شاید، پررنگ نیست، ابراز داشت: تدبر در قرآن یکی از راههایی است که میتواند به مداومت و فهم عمیق و هماهنگ از سور و آیات کمک کند و این همان گمشده طلاب در حین تحصیل است.

مدیر مرکز قرآن وعترت حوزه علمیه استان کردستان تصریح کرد: برگزاری مسابقه حدیثخوانی در میان طلاب استان از جمله برنامه‏های اردیبهشت ماه این دفتر است که با هدف آشنایی طلاب با احادیث معتبر و متون دینی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حمایتهای مرکز قرآن و عترت حوزههای علمیه از این دفاتر در سطح کشور، به ویژه کردستان، اظهار داشت: برنامه‏های محفل انس با قرآن از سوی قاریان و حافظان مطرح کشوری از جمله برنامههای این دفتر در سال جاری است و افزون‌بر طرح ختم اصول کافی و قرائت روزانه و مداوم آن از طرحهای جدیدی است که برای نخستین بار در استان کردستان اجرا خواهد شد و طلاب شیعه استان با احادیث اهل‌بیت(ع) آشنا می‌شوند.

حجت‌الاسلام بیرامیان یادآورشد: از جمله برنامههایی که در سال 91 برگزار شد و با توجه به استقبال بینظیر طلاب از این برنامه، طرح حفظ قرآن و نهج البلاغه بود که در سال 92 نیز با رویکرد جدید ادامه دارد.

مدیر مرکز قرآن و عترت حوزه علمیه استان کردستان با ذکر این مطلب که امسال، سال پرباری در عرصه فعالیتهای قرآنی و حدیثی در حوزه علمیه کردستان خواهد بود، گفت: برگزاری مداوم کلاسهای هفتگی در این استان افزون‌بر این برنامهها در مدارس علمیه استان از جمله برنامههایی است که میتواند در برای ارتقای سطح فرهنگی و تهذیبی طلاب نقش آفرین باشد./993/د102/ی

 

 

 

ارسال نظرات