۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲
کد خبر: ۱۶۳۱۱۹
عضو جامعه مدرسین حوزه:

هر حرکتی که موجب سوء استفاده دشمنان شود نوعی خیانت است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هر حرکتی که سبب تشدید اختلافات و ایجاد هیجان در مردم شود که به جای آمادگی برای حضور پرشور در انتخابات به امور دیگری مشغول شوند بر خلاف رهنمودهای رهبری است.
1/  حجت الاسلام و المسلمين محمود رجبي عضو جامعه مدرسين

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با انتقاد از طرح برخی مسائل اختلاف انگیز از سوی برخی از مسؤولان، بر پرهیز از بیان مسائلی که سبب خشنودی دشمنان و تلقی اختلاف بین مسؤولان نظام می شود، تأکید کرد.

 

وی با بیان این که بهترین شاخص در موضوع‌گیری‌های نظام و فعالیت‌های مسؤولان و مردم و آگاه‌ترین فرد نسبت به مصالح عمومی کشور رهبر معظم انقلاب است، گفت: در یک نظام اسلامی که مشروعیت آن به ولایت فقیه است، همه موظفیم در موضع‌گیری‌ها و حرکت‌های مختلف، رهنمودهای ایشان را به طور کامل مدنظر قرار دهیم و رعایت کنیم.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شرایط حساس کنونی که به سوی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش می‌رویم و به تعبیر رهبر معظم انقلاب سال حماسه سیاسی است و ملت می‌خواهد در برابر دشمنان اقتدار سیاسی خود را در این انتخابات نشان دهد، هر حرکتی که سبب تشویش اذهان عمومی شود، به نفع نظام نیست.

 

وی هر حرکتی را که سبب تشدید اختلافات و ایجاد هیجان در مردم شود که به جای آمادگی برای حضور پرشور در انتخابات به امور دیگری مشغول شوند بر خلاف رهنمودهای رهبری دانست و گفت: بدون شک تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند «هر کس تا لحظه انتخابات از احساسات مردم در راستای اختلاف سوء استفاده کند، به کشور و ملت خیانت کرده»، یک تعبیر حکیمانه است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی همچنین هر حرکت آگاهانه و ناخودآگاه را که سبب خشنودی و سوء استفاده دشمنان شود نوعی خیانت نسبت به آرمان‌های انقلاب و حفظ نظام جمهوری اسلامی به حساب آورد و گفت: عاملان هرگونه حرکت ناشایست، نسنجیده و مضر به نظام، انقلاب و همبستگی مردم باید در روز جزا پاسخ‌ عملکرد خود را بدهند.

 

وی گفت: مناسب است دکتر احمدی نژاد با توجه به خدماتی که در سال‌های گذشته داشته‌اند در این فرصت باقیمانده از دوران ریاست جمهوری، بر تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری اهتمام بورزد و از بیان مسائلی که سبب خشنودی دشمنان می‌شود و آن را با آب و تاب نقل کرده و از آن به عنوان نشانی از اختلاف در مسؤولان تلقی می‌کنند، پرهیز کند.

 

این استاد خارج فقه حوزه خاطرنشان کرد: اگر دکتر احمدی‌نژاد موارد یاد شده را رعایت نکند در پیشگاه خداوند مسؤول است و بدون شک موجبات ناخرسندی امام زمان(عج) را فراهم کرده و هم در برابر نظام جمهوری اسلامی و خون عزیز شهدای گرانقدر و فداکاری‌های امام راحل پاسخگو خواهد بود.

 

وی ابراز امیدواری کرد که رییس دولت دهم در این مدت کوتاه باقیمانده، بتواند با حرکت درست، سنجیده و با توجه به شاخصی که حضرت امام فرمودند «هرجا دیدید دشمنان از حرکت‌های شما خشنود می‌شوند تأمل کنید و بدانید این حرکت بر خلاف مصلحت نظام است و آن را دشمن می‌پسندد»، گام بردارد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی، گفت: امیدواریم دیگر چنین چیزی رخ ندهد و شاهد این باشیم که در فضای آرام، ملت ما با همدلی و همبستگی برای انتخاب اصلح آماده شوند و ریاست جمهوری را به اهلش بسپارند. /920/ت302/ج

ارسال نظرات