۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۳
کد خبر: ۱۶۳۱۳۱

آیین تجلیل از فعالان قرآنی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تجلیل از فعالان قرآنی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم تجلیل از فعالان قرآنی کشور با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با تجلیل از برگزیدگان فعالان قرآنی کشور سوم اردیبهشت ماه برگزار شد.


در این آیین از برگزیدگان فعالان قرآنی در رشته های مختلف از جمله هنری، علمی، پژوهشی کشور تجلیل شد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آیین خواستار توجه بیشتر مدیران کشور به مفاهیم قرآنی شد و عمل به قرآن کریم را راه حل بسیاری از مشکلات دانست و عنوان داشت: برای حضور سیاسی پرشور و عبور از بحران‌ها و چالش‌ها باید به قرآن کریم عمل کنیم.


در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین حمید محمدی پس از ارائه گزارشی از فعالیت های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر ضرورت رشد اندیشه قرآنی در کشور تاکید کرد و اظهار داشت: اندیشه، نگرش ها و باورهای ما باید قرآنی شود و اندیشه های ما با فرهنگ قرآنی به بلوغ و رشد برسد.


وی با اذعان به اشکالات موجود در فعالیت های قرآنی عنوان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وجود کاستی‌ها و کمبودها، بیشترین کارکرد دینی را در میان نهاد ها و ارگان های دولت داشته است و امیدواریم کارهایی که در دولت دهم صورت گرفته است در دولت آینده ادامه و رشد پیدا کند.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از دستاوردهای معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، طرح ملی حفظ قرآن کریم، طرح ملی تلاوت قرآن کریم، عملکرد مؤسسات و سایر برنامه‌های در قالب پوستر‌ بر پا شده بود./959/ پ203/ع

ارسال نظرات