۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۱۶۳۱۷۰
آیت‌الله نمازی:

فقه انتخابات برای مردم و نامزدها تبیین شود/ شرکت در انتخابات فریضه ملی و سیاسی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان تبیین فقه انتخابات برای مردم و نامزدهای انتخاباتی را ضروری دانست و گفت: مردم باید شرکت در انتخابات را یک فریضه سیاسی و ملی و یک واجب عینی بدانند و کسانی که توان حضور در عرصه انتخابات را ندارند هرگز نباید وارد این عرصه شوند.
درس اخلاق رسانه با حضور آيت الله نمازي در خبرگزاري رسا درس اخلاق رسانه با حضور آيت الله نمازي در خبرگزاري رسا درس اخلاق رسانه با حضور آيت الله نمازي در خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان در درس اخلاق رسانه که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات خبرگزاری رسا برگزار شد، از فقه رسانه، اخلاق رسانه و قانون رسانه به عنوان سه عنصر اصلی یک رسانه مطلوب که باید رعایت و همه جوانب آن به درستی مدنظر قرار گیرد، نام برد.

 
وی با اشاره به این که هر موضوعی از موضوعات در نگاه توحیدی یک فقه و یک اخلاق دارد و رسانه نیز چنین است، فقه رسانه را به بایدها و نبایدها و یا واجب‌ها و حرام‌ها تعریف کرد و با تأکید بر بررسی فقه رسانه، افزود: برای داشتن یک بحث مقایسه‌ای در فقه رسانه باید دید که رسانه‌ها در نظام‌های جور و طاغوت، بر چه محورهایی استوار هستند و حرکت می‌کنند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مبنای رسانه در دنیا، استکباری است و رسانه‌های بزرگ دنیا تحت اختیار و مدیریت صهیونیستها قرار دارند، تصریح کرد: امروز مبنای رسانه‌های آمریکایی و اروپایی، استکباری است و متأسفانه رسانه‌های کشورهای عربی نیز عقبه‌ای ندارند و بیشتر مطالب خود را از رسانه‌های غربی می‌گیرند و این خط مشی را دنبال می‌کنند.
 
وی بررسی این موضوع را که رسانه‌های استکباری بر محور چه موضوعاتی قلم می‌زنند، گزارش تهیه، تحلیل و تفسیر می‌کنند را ضروری دانست و گفت: رسانه‌های طاغوتی و استکباری هم بایدها و نبایدهایی دارند که باید این بایدها و نبایدها به خوبی بررسی شود تا نقطه مقابل آن، بایدها و نبایدها خودمان را به درستی تحلیل کنیم.
 
شرط دفاع از ارزش‌ها، افزایش معرفت به باورهای الهی
 
آیت‌الله‌ نمازی در ادامه تبلیغ و ترویج سیاست‌های نظام استکباری، توجیه عملکرد نظام‌های طاغوتی، جوسازی علیه نظام‌های عدالت‌محور و انقلابی و تهاجم تبلیغاتی برای شکستن روحیه را از جمله بایدهای رسانه‌های ضد ارزشی نام برد و راه مقابله با آن را تلاش برای افزایش آگاهی افکار عمومی نسبت به معارف دین در عرصه‌های مختلف عنوان کرد.
 
وی افزایش سطح آگاهی جامعه و افکار عمومی را نسبت به معارف دین در عرصه‌های مختلف به ویژه اعتقاد به مبدأ و خداشناسی، ضروری دانست و تصریح کرد: برای دفاع از ارزش‌ها، راهی جز افزایش معرفت به باورهای الاهی وجود ندارد که‌ اگر درصد باورهای دینی‌ یک جامعه به حد لازم برسد، تهدیدهای دشمن به هیچ‌وجه تأثیرگذار نخواهد بود.
 
دشمن برای انتخابات آینده سرمایه گذاری کرده است
 
نماینده ولی فقیه در کاشان همچنین با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، توضیح داد: حماسه سیاسی به سبب اهمیت انتخابات بزرگی است که در پیش داریم، دشمن بر روی این انتخابات سرمایه‌گذاری کرده و راه برون رفت از این جبهه، تبیین صحیح فقه انتخابات است.
 
وی با بیان این که مردم باید شرکت در انتخابات را یک فریضه سیاسی و ملی و یک واجب عینی بدانند و هرگز نباید کسانی که توان حضور در عرصه انتخابات را ندارند وارد این عرصه شوند، تأکید کرد: هنوز برای مردم به درستی بیان نکرده‌ایم که شرکت در انتخابات یک فریضه عینی است، نه کفایی و مشارکت حداکثری از دیگران اسقاط تکلیف نمی کند.
 
وی در ادامه توضیحات خود درباره بحث انتخابات و ضرورت ایجاد یک حماسه سیاسی در این زمینه، تصریح کرد: کسی که معرفت او به مبدأ و معاد افزایش یابد، عاشق صندلی ریاست جمهوری و مجلس نیست، باید در رسانه‌ها، سخنرانی‌ها، خطبه‌های جمعه و محافل عمومی این چنین تبیین کرد تا بهترین، صالح‌ترین و عارف‌ترین انسان‌ها برای مسؤولیت انتخاب شوند.
 
نقش مؤثر رسانه‌ها در بالا بردن ظرفیت اعتقادی و اخلاقی جامعه
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به بحران اخلاقی و هویتی که ملت‌های جهان با آن روبه‌رو هستند اشاره کرد و با بیان این که رسانه‌ها در بالا بردن ظرفیت اعتقادی و اخلاقی جوامع نقش مؤثری دارند، گفت: تأکید مقام معظم رهبری بر مسأله سبک زندگی ایرانی اسلامی، نشان می‌دهد که سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده و فساد جامعه معلول فساد جامعه است.
 
وی در ادامه نسبت به ورود خانم‌ها به مشاغلی که چندان ضرورت ندارد اعتراض کرد و با بیان این که اشتغال خانم‌ها تهدیدی برای خانواده است که رسالت مادر چیزی جز انسان‌سازی، مدیریت زندگی، مدیریت خانواده و فرزند داری نیست، خواستار ارائه تعریف صحیحی از مشاغل خانم‌ها و تعیین حقوق برای خانم‌های خانه‌دار از سوی دولت و مجلس شد تا دیگر به دنبال کار بیرون از خانه نروند.
 
آیت‌الله‌ نمازی همچنین با بیان این که آنچه سبب اقتدار یک ملت می‌شود، مجهز شدن به علم و دانش است، ارزیابی قوت‌ها و ضعف‌ها به صورت منصفانه و بدون تعرض به اشخاص و تلاش برای ایجاد وحدت ملی و وحدت امت اسلامی را از دیگر بایدهای یک رسانه مطلوب نام برد و تصریح کرد: بیان نقد، مقدمه نقاط ضعف نیست، بلکه بیان قوت‌ها و ضرورت‌ها است. /920/پ201/ج

گزارش تصویری مرتبط

ارسال نظرات