۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
کد خبر: ۱۶۳۱۷۶

بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در حرم حضرت معصومه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سی و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی، نخستین رییس ستاد مشترک ارتش در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
بزرگداشت شهيد سپهبد قرني در حرم حضرت معصومه(س)
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، سی و چهارمین سالگرد شهادت سپهبد محمد ولی قرنی، نخستین رییس ستاد مشترک ارتش با حضور فرماندهان و پرسنل مختلف ارتش در شبستان امام خمینی (ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام محمد حسین بحرینی، رییس عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش به تبیین ویژگی شهید قرنی پرداخت و اظهار داشت: شهید قرنی همواره در زندگی خویش به ارزش‌های اسلامی فکر و آنها را دنبال می‌کرد.
وی افزود: این شهید والامقام درعین آنکه دوران جوانی خود را در دوران طاغوت سپری کرد ولی در همان جو و فضا توانسته بود از آلودگی‌های موجود آن دوران خود را پاک نگه دارد.
این مقام نزاجا سپهبد شهید قرنی را فردی با تقوی با ایمان و سرشار از معنویت، توصیف کرد و گفت: علاوه بر این‌ها آن شهید در صحنه مبارزه علیه حکومت فاسد ستمشاهی حضور فعالی داشت تا جایی که به همین علت 6 سال را در زندان گذراند.
وی با بیان این‌که شهید قرنی به خاطر اسلام از هیچ تلاش و مجاهدتی دریغ نمی کرد، اظهار داشت: آن شهید عالی‌مقام توانسته بود با وجود شرایط خفقان آن زمان ارتباط خوبی با روحانیت، علما و مراجع برقرار و از راهنمایی‌های آنان در مسیر مبارزه و قیام بهره‌مند شود.
شایان ذکر است، سپهبد محمد ولی قرنی اولین رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی و اولین قربانی ضد انقلاب بعد از پیروزی انقلاب است، غائله کردستان در زمان او آغاز شد و او در این قضیه با تصمیم‌گیری قاطع و به موقع توانست جلوی پیشروی ضد انقلاب را بگیرد و در نهایت همان قاطعیت در جایگاه ستاد ارتش خشم ضد انقلاب را برانگیخت تا سرانجام در سوم اردیبشهت ماه 58 در منزلش از سوی گروه فرقان ترور شد./907/د102/پ
ارسال نظرات