۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۱۶۳۱۸۱
آیت‌الله شب‌ زنده‌دار:

خدمت در راه علم و دین بالاترین سرمایه است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شب زنده دار گفت: اگر کسی خادم علوم، مقاصد و راه معصومان(ع) شد والاترین سرمایه را دارد که با هیچ چیز قابل معامله نیست.
درس اخلاق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مهدی شب زنده دار جهرمی از اساتید دروس خارج حوزه علمیه قم در درس خارج فقه شب گذشته در جلسه درس اخلاق خود در جمع طلاب علوم دینی مرکز جامع علوم اسلامی با اشاره به اهمیت آگاهی انسان نسبت به جوانب اعمالی که انجام می دهد، گفت: یکی از مسائلی که در موفقیت انسان بسیار موثر است آگاهی به اثر و نتیجه آن کار در موفقیت انسان است.

وی ادامه داد: آگاهی انسان سبب رخت بستن کسالت و رخوت از انسان می شود و تلاش او را برای رسیدن به هدف مضاعف می کند.

آیت الله شب زنده دار ابراز داشت: ارزش والای طلبگی در کمک کردن به اولیا خدا و آرمان های آن ها و اهداف پیامبران خدا است و این هدف در عین ارزشمندی مشقت ها و سختی هایی هم دارد.

وی با اشاره به داستان مردی خراسانی که قصد داشت در مقابل همه اموال خود جای خود را با خادم امام(ع) عوض کند و تذکر امام(ع) به آن خادم(مسؤول مرکب داری امام) که مواظب باش سرت کلاه نرود، گفت: حال که خدمتکار امام صادق(ع) بودن تا این حد با ارزش است که امام آن خادم را از این معامله منع کرد، اگر کسی خادم علوم، مقاصد و راه معصومان شد والاترین سرمایه را دارد که با هیچ چیز قابل معامله نیست.

وی ادامه داد: اگر کسی بیاید و بگوید من ماهی ده میلیارد به تو می دهم تا از طلبگی بیرون بیایی؛ این معامله صد درصد غبنی و ضرر است.

آیت الله شب زنده دار با بیان این مطلب که در زمان مرحوم بروجردی شخصی به نام اشکانی که ژاندارم بود، معروف به توفیق پیدا کردن به زیارت حضرت حجت شده بود، اظهار داشت: این فرد می‌گفت علت این توفیق پیدا کردن را در دو چیز می توان جست و جو کرد نخست این که تا به حال نمازی از من قضا نشده است و دوم این که به احدی ظلم نکرده ام.

وی با تاکید بر این که امام زمان(عج) طلاب را دوست دارند، ادامه داد: آیت الله مرتضی حائری در کلاس درس خود گفته بودند حضرت حجت کسانی را در حوزه دارند که مواظب کارها و امورات طلاب هستند./929/پ202/پ

ارسال نظرات