۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۶۳۱۸۸
آیت الله مکارم شیرازی با غیر قابل اعتماد خواندن مجامع جهانی:

سازمان ملل و شورای امنیت نظاره گر زورگویی مستکبران هستند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی سازمان ملل، شورای امنیت و دیگر سازمان های بین المللی را غیر قابل اعتماد توصیف و از این که این نوع نهادها تنها نظاره گر جنایت و ظلم دولت های استکباری هستند،‌ ابراز تاسف کرد.
آيت الله مکارم شيرازي آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی امروز چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم گفت: بعد از جنگ جهانی اول و دوم جمعی نشستند و گفتند برای این که جنگی در دنیا رخ ندهد باید سازمان ملل و شورای امنیت تأسیس شود و هیچ دولتی نتواند خودسرانه به دیگری حمله کند.


این مرجع تقلید با انتقاد از عملکرد مجامع جهانی و ناتوانی آنها در جلوگیری از خونریزی و کشتار در کشورهای مختلف، تاکید کرد: سازمان ملل باید جلوی جنگ و خونریزی در کشورهای مختلف را بگیرند، البته این سازمان تنها جنبه فکری و مشورتی و تذکر دارد و متاسفانه شورای امنیت که می تواند اقدام اجرایی و عملی انجام دهد از سازمان ملل گرفته شده و تحت سیطره قدرت های جهانی است.


وی با بیان این که فرمول شورای امنیت فرمول غلطی است، برخورداری برخی از کشورها از حق وتو را مصداق بارز حاکمیت بی عدالتی در مجامع تصمیم گیر جهانی دانسته و تاکید کرد: اگر بنا شد سازمان ملل و شورای امنیت یک نهاد جهانی باشد هیچ دولتی نمی تواند دولت دیگری را تهدید کند اما متأسفانه امروز تمام این سازمان ها به صورت بازیچه ای درآمده است و دولت های زورگو و مستبکر هر دولتی و ملتی را که بخواهند تهدید می کنند و متاسفانه صدایی اعتراضی هم از این نهادها درنمی آید.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: رژیم اسرائیل ما را به جنگ تهدید می کند. بر اساس کدام معیار، کدام سازمان این را تصویب کرده است؟ پس این مجامع بین المللی برای چیست؟ این گونه رفتارها واقعا شرم آور است.


وی تصریح کرد: در کنگره آمریکا بحث می شود که آیا آمریکا از اسرائیل در این تهدیدها پشتیبانی بکند یا خیر؟ بر اساس چه معیار و چه حسابی؟ کدام قانون و مصوبه؟


حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: دنیایی که ما زندگی می کنیم دنیایی است که حساب و کتابی بر آن حاکم نیست و کشورهای استکباری هر کاری دلشان بخواهد انجام می دهند و سازمان های بین المللی نیز تنها نظاره گر زورگویی آنها هستند و حتی در مسیر اهداف و نقشه های آنها حرکت می کنند.


این استاد برجسته حوزه با اشاره به تهدیدات کشورهای زورگو و استکباری علیه جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: طبق کدام قانون و مصوبه این گونه رفتار می شود، دنیای امروز دنیای قلدرها،‌ هیتلرها و صدام ها است و هر کس زور و قدرتش بیشتر است می خواهد زور بگوید.


وی بیان داشت: البته این تهدیدات تاثیری ندارد و به خواست خداوند سرانجام همه آنها ناکام می شوند، اما نفس این گونه عمل ها قابل بحث است که به چه مجوز و مطابق کدام قانون این گونه تهدید می کنند؟

 
حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی اضافه کرد: مسائل مربوط به ایران بسیاری از امور پشت پرده را آشکار کرد، ما می گفتیم پشت پرده اینها قلدر مأبی است، حالا پشت پرده ها آشکار شده و ما را تهدید و تحریم می کنند.


این مرجع تقلید افزود:‌ این مسائل باید ما را هوشیار کند که در دنیای امروز ضعیف پایمال است؛ از این رو باید قوی شد و توجه داشت که نمی توان به این مجامع و قوانین اعتماد کرد.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی داشت: بشر بدون نیروی الهی نمی تواند مشکل امنیت و عدالت را حل کند، بنابراین باید دعا کنیم که زمان ظهور امام زمان(عج) به لطف و رحمت پروردگار فرا رسد./924/پ202/ج

ارسال نظرات