۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۶۳۲۱۶
باهنر:

دورنگری در راهبردهای احمدی نژاد مشاهده نکردیم

خبرگزاری رسا ـ‌ محمدرضا باهنر تاکید کرد: یکی از مبرم‌ترین نیازهای یک مدیریت سطح کلان این است که باید دور را نگاه کند، ما این دورنگری را در راهبردهای آقای احمدی‌نژاد نداریم.
نشست خبري محمد رضا باهنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست دانشجویی پرسش و پاسخ محمدرضا با هنر، نایب رییس مجلس شورای اسلامی با دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی امروز 4 اردیبهشت‌ماه در محل دانشکده مدیریت، تالار الزهرا(س) برگزار شد.

باهنر با اشاره به نقاط  قوت و ضعف دولت در دوره نهم و دهم ریاست جمهوری، گفت: نکته اول این است که در دولت آقای احمدی‌نژاد خرد جمعی زیاد حاکم نبود، نکته دوم این‌که دولت احمدی‌نژاد ساختارهای جا افتاده تجاری کشور را به‌هم ریخت و انحلال سازمان برنامه ریزی مهم ترین آن بود البته این سازمان ایراداتی هم داشت،‌ اما نباید برای حل این ایرادات صورت مساله را پاک کرد، البته آقای احمدی نژاد می خواست سازمان های مهم دیگری را نیز منحل کند که مجلس اجازه نداد.

وی افزود: ما حس نکرده ایم که آقای احمدی‌نژاد سیاست راهبردی داشته باشد، ما به عنوان یک ناظر بی‌طرف نتوانستیم مجموع رفتار ایشان را تبدیل به یک سیاست راهبردی کنیم،‌ واقع آن است که یکی از مبرم‌ترین نیازهای یک مدیریت سطح کلان این است که باید دور را نگاه کند، ما این دورنگری را در راهبردهای آقای احمدی‌نژاد نداریم.

نایب رییس مجلس در ادامه افزود: ایشان در شجاعت گاهی وقت‌ها از محدوده تدبیر و خرد خارج می‌شد،‌ به عنوان نمونه می‌توان قطعنامه‌ها را گفت، قطعنامه‌ها نه فلج کننده‌اند و نه ورق‌‍ پاره؛ یک زمانی آقای رییس‌جمهور می‌گفت این‌ها ورق‌پاره‌اند بعد هم می‌خواست ثابت بکند که این‌ها فلج کننده‌اند، در حالی که این‌ها نه ورق ‌پاره‌اند چون حتما تاثیر می گذارند، حتما فشار را به کشورمان می‌آورند، البته  آثار تحریم‌ها در وضع اقتصاد کشور را خیلی که دست بالا بگیریم 35 تا 40 درصد است.

باهنر گفت: در سیاست خارجه طبیعی است که با یک‌سری کشورها اختلاف منافع داریم و مشکل‌مان هم هیچ‌وقت معلوم نیست که حل بشود، مثال روشنش اختلاف با رژیم صهیونیستی است، درست است که منافع ما با آمریکا در مورد رژیم صهیونیستی کاملا در تضاد است، اما معنایش این نیست که ما با آمریکا هیچ منفعت مشترکی نداریم به عنوان مثال ما اگر با 10 کشور هم مشکل داشتیم، آیا باید با همه قهر کنیم؟/5959/پ202/ج

ارسال نظرات