۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۳
کد خبر: ۱۶۳۲۲۷
رییس ستاد انتخابات خوزستان خبر داد:

نام نویسی بیش از 15 هزار نفر در انتخابات شوراهای خوزستان

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد انتخابات خوزستان به تشریح آخرین آمار از وضعیت تعداد افراد ثبت نام شده در انتخابات شوراهای شهر و روستا پرداخت و گفت: انتخابات در 76 شهر و 2 و هزار و 5 روستای استان خوزستان برگزار می شود و نزدیک به 15 هزار نفر جهت حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند که بیش از 14 هزار نفر مرد و بیش از 500 نفر زن این جمعیت را تشکیل می دهند.
سيد کريم حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سید کریم حسینی، رییس ستاد انتخابات خوزستان و معاون سیاسی اجتماعی استاندار، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه و مطبوعات، از آخرین وضعیت ثبت نام کاندیدا ها در شوراهای شهر و روستا، تعداد کلی کاندیداها و تمهیدات مسؤولان استان خوزستان جهت برگزاری انتخاباتی پرشور گزارشی ارائه داد و گفت: روند انتخابات شوراها و عملیات اجرایی آن از 21 فروردین آغاز شد و با توجه به اهمیت انتخابات در نظام اسلامی ایران مبنای ساز و کارهای نظارتی و اجرایی بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب و قانون اساسی اجرا می شود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت موضوع انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: در کشور عزیزمان ایران و براساس اصل ششم قانون اساسی، انتخابات مردم در مسیری قرار می دهد با اتکا به آرای عمومی با انتخاب مجالس گوناگون امور جاری و سرنوشت ساز کشور به مردم واگذار می شود.

حسینی با اشاره به نامگذاری سال 92 به نام « حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی »، انتخابات ریاست جمهوری و شوراها را شکوفایی و تجلی حماسه سیاسی دانست و گفت: مسؤولان برگزاری انتخابات مسؤولیت سنگینی را برعهده دارند و مشارکت و حضور حداکثری مردم در این دوره سبب خلق حماسه می شود.

وی با تأکید بر این که بسترهای لازم جهت برگزاری هرچه باشکوه تر انتخابات در کشور اندیشیده شده است، بیان داشت: استان خوزستان همانند دیگر استان های کشور برای برگزاری انتخابات در آمادگی کامل به سر می برد و همه تمهیدات لازم رای برای حضور حداکثری مردم در انتخابات 24 خرداد اندیشیده شده است.

افزایش دو برابری جمعیت زنان در انتخابات شوراها نسبت به دوره گذشته

رییس ستاد انتخابات خوزستان به تشریح آخرین آمار از وضعیت تعداد افراد ثبت نام شده در انتخابات شوراهای شهر و روستا پرداخت و گفت: انتخابات در 76 شهر و 2 و هزار و 5 روستای استان خوزستان برگزار می شود و نزدیک به 15 هزار نفر جهت حضور در انتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کرده اند که بیش از 14 هزار نفر مرد و بیش از 500 نفر زن این جمعیت را تشکیل می دهند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: نزدیک به 4 هزار نفر داوطلب جهت حضور در انتخابات شوراهای شهری و 11 هزار نفر برای حضور در انتخابات روستایی ثبت نام کرده اند.

حسینی به مقایسه تعداد داوطلبان ثبت نام شده در این دوره نسبت به دوره گذشته پرداخت و گفت: در دوره گذشته 12 هزار و 800 نفر درانتخابات شوراهای شهر و روستا ثبت نام کردند که از این تعداد 214 نفر زن بودند که در این دوره دو شاخص تعداد داوطلبان و تعداد داوطلب خانم در استان خوزستان رشد داشته ایم.

وی به پروسه بررسی صلاحیت داوطلبان اشاره و تصریح کرد: صلاحیت داوطلبان از نخستین روز ثبت نام با ارسال اسامی داوطلبان به مراجع چهارگانه آغاز شده است و پس از پایان مهلت ثبت نام در یک فرصت 10 روزه صلاحیت همه داوطلبان بررسی خواهد شد.

12 خرداد ماه نظر نهایی هیأت نظارت درباره صلاحیت کاندیداها

رییس ستاد انتخابات خوزستان با تأکید بر این که هیأت نظارت شهرستان ها 12 خرداد ماه نظر قطعی و نهایی خود را درباره صلاحیت ها اعلام می کند، اظهار داشت: پس از بررسی نهایی صلاحیت داوطلبان نظر نهایی به فرمانداری ها و بخشداری ها در حوزه های مختلف اعلام خواهد شد.

حسینی با بیان این که اسامی نهایی افراد تأیید شده در تاریخ 13 تا 15 خرداد اعلام خواهد شد، بیان داشت: با اعلام اسامی نهایی داوطلبان، کاندیداها می توانند از تاریخ 16 تا 22 خرداد تبلیغات خود را آغاز کنند و تا ساعت 24 روز 22 خرداد مهلت تبلیغات به پایان خواهد رسید.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: افرادی که رد صلاحیت شده اند در یک فرصت چهار روزه می توانند با مراجعه به فرمانداری ها و بخشداری ها شکایت خود را اعلام کنند.

شورای شهر اهواز دارای 21 نفر عضو خواهد بود

رییس ستاد انتخابات خوزستان به تعداد اعضای شوراهای شهر و روستایی در دور چهارم اشاره و تصریح کرد: از مجموع 76 شهر خوزستان 52 شهر دارای شورهای 5 نفره، 8 شهر از شورای 7 نفره برخوردار هستند، 6 شهر دارای شورای 9 نفره، 2 شهر دزفول و آبادان دارای شورای 13 نفره و شهر اهواز از شورای 21 نفره برخوردار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در 1879 روستا شورای سه نفره تشکیل خواهد شد و 126 روستا نیز دارای شورای 5 نفره خواهند بود و در روستاهایی که تعداد داوطلبان به حدنصاب لازم جهت تشکیل شورا نرسد، در آن روستا انتخابات برگزار نمی شود.

تشریح آخرین وضعیت انتخابات شوراها در شهرهای تازه تأسیس

حسینی با اشاره به برگزاری انتخابات در شهرهای تازه تأسیس شده، ابراز داشت: شهرستان کارون از جمعیتی بالغ بر 63 هزار و 903 نفر برخوردار است که در این شهر شورای 9 نفره تشکیل می شود و شهر حمیدیه با جمعیت شهری 20 هزار و 982 نفر دارای شورای 7 نفره است.

وی ادامه داد: شهرستان باوی با جمعیت شهری 24 هزار و 918 نفر دارای شورای 7 نفره خواهد و شهرهای ملاثانی و ویس به ترتیب با جمعیت شهری 14 هزار و 813 نفر و 15 هزار و 105 نفر دارای شورای 5 نفره هستند.

انتخابات شوراها فرصتی مناسب جهت ورود نخبگان و افراد شایسته

رییس ستاد انتخابات خوزستان با تأکید بر اهمیت انتخابات شوراهای شهر و روستا، تصریح کرد: در انتخابات شوراها لازم است افراد شایسته و نخبگان حضور پیدا کنند و در دوره های گذشته بسیاری از شهرهای بزرگ خوزستان از عملکرد ضعیف شوراها در شهرهای خود رنج می بردند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: انتخابات شوراها فرصتی مناسب جهت ورود نخبگان و افراد شایسته در عرصه انتخاباتی در جهت کمک به توسعه و پیشرفت شهرها است و در این زمینه تجربه های تلخ و رنج های گذشته نباید تکرار شود.

بیش از 3 میلیون نفر واجد شرایط رأی در خوزستان

حسینی به شرایط اولیه جهت تأیید صلاحیت کاندیداها اشاره و خاطرنشان کرد: حداقل 25 سال تمام، برخورداری از سواد در حد نوشتن و خواندن برای شورای روستاهای تا 200 خانوار، داشتن مدرک دیپلم برای شورای روستای بالای 200 خانوار، دارا بودن از مدرک دیپلم یا معادل آن برای شوراهای روستایی تا 20 هزار نفر جمعیت، برخورداری از مدرک حداقل لیسانس یا معادل آن برای شوراهای شهری بالای 20 هزار جمعیت از شرایط تأیید صلاحیت داوطلبان است.

وی به تفکیک جمعیت استان خوزستان و تعداد افراد واجد شرایط رأی در خوزستان اشاره و خاطرنشان کرد: 4 میلیون و 531 هزار و 720 نفر آخرین جمعیت استان خوزستان براساس آخرین سرشماری است که از این بین 3 میلیون و 165 هزار و 563 نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

فعالیت بیش از 4 هزار شعبه اخذ رأی در انتخابات

رییس ستاد انتخابات خوزستان در بخش پایانی سخنانش درباره تعداد شعب اخذ رأی، اظهار داشت: 4 هزار و 297 شعبه اخذ رأی برای برگزاری همزمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در خوزستان فعالیت خواهند کرد./9461/پ201/ب

ارسال نظرات