۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۶
کد خبر: ۱۶۳۲۴۲
مسئول ضد تروریستی اتحادیه اروپا:

کسانی که از سوریه باز می گردند خطرناک هستند

خبرگزاری رسا _ مسئول ضد تروریستی اتحادیه اروپا گفت: کسانی که به سوریه می روند، به احتمال زیاد خیلی از آنها در آنجا رادیکال می شوند، که باعث نگرانی است.
مسئول ضد تروريستي اتحاديه اروپا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: دولت سوریه می گوید که در جنگ این کشور بخشی از مبارزه جهانی علیه تروریسم جریان دارد و جامعه جهانی باید از دولت این کشور در این مبارزه حمایت کند. قبلا یکی از مقام های ضد تروریستی اتحادیه اروپا هم گفته بود که پیوستن صدها جوان اروپایی به مخالفان بشار اسد در جنگ های داخلی سوریه به نگرانی اتحادیه اروپا دامن زده است.
شبکه بی بی سی سپس بخشی از صحبت های ژیل دوکرکف، مسئول ضد تروریستی اتحادیه اروپا را پخش نمود که وی در خصوص پیوستن جوانان اروپایی به شورشیان مسلح گفت: البته که ما نگرانیم، کسانی که می روند به سوریه اغلب رادیکال و تندرو نیستند، ولی به احتمال زیاد خیلی از آنها در آنجا رادیکال می شوند و تعلیم می بینند. همانطور هم که قبلا دیده ایم. بعضی از آنها ممکن است پس از بازگشت خطری جدی محسوب شوند.
شبکه بی بی سی پیش از این در خبری گفته بود که نتایج تحقیقات یک ساله در دانشگاهی در انگلیس نشان می دهد که حدود 600 شهروند کشورهای اروپایی برای نبرد در کنار شبه نظامیان مخالف بشار اسد به سوریه رفته اند.
گفتنی است جبهه النصره یکی از بزرگترین گروه های تروریستی در سوریه چندی پیش به صورت رسمی اعلام کرده بود که با القاعده بیعت کرده است.
بی بی سی در انتها گفت: سوریه می گوید که جنگش علیه مخالفان، جنگ علیه تروریزم جهانی است و دنیا باید از بشار اسد در این جنگ حمایت کند./1415/9161/خ

ارسال نظرات