۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۱۶۳۲۴۸
با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه؛

همایش ملی سبک زندگی در مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش ملی سبک زندگی امروز به میزبانی مازندران در شهرستان فریدونکنار برگزار شد.
سبک زندگي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، احمد پور، رییس دانشگاه مازندران امروز در این همایش با بیان این که سبک زندگی از جمله مفاهیم علوم اجتماعی و علم جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی است، گفت: سبک زندگی، حلقه مفقوده چرخه تکاملی جوامع اسلامی و به خصوص جامعه شیعی ما است.

 

رییس دانشگاه مازندران با بیان این که سبک زندگی، لایه نرم تمدن است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز شاهد گسترش بی اندازه سبک زندگی غربی در جامعه اسلامی هستیم که این مسأله خطرناک است.

 

وی با اشاره به این که نهاد خانواده مهم ترین و مقدس ترین نهاد اجتماعی است تصریح کرد: خانواده مداری، احترام به پدر و مادر، صله رحم و دستگیری از همنوعان، داشتن پوشش بومی و دینی در جامعه، ارتباط مناسب با همسایگان، عیادت از بیماران و دستگیری از سالخوردگان اجزای شکل دهنده سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

 

رییس دنشگاه مازندران با بیان سبک زندگی اسلامی از نگاه مقام معظم رهبری گفت: سبک زندگی بخش حقیقی و اصلی تمدن اسلامی است، ما اگر پیشرفت همه جانبه را به معنای تمدن سازی نوین اسلامی بگیریم، دو بخش دارد: یک بخش، بخش ابزاری است، بخش دیگر، بخش متنی، اصلی و اساسی است.

 

دکتر احمدپور با ارائه فهرستی از سوالات در قالب سبک زندگی از دیدگاه مقام معظم رهبری تصریح کرد: بخشی از این سؤوالات مربوط به افزایش طلاق، گرایش جوانان به مواد مخدر، کمرنگ شدن صلح رحم در جامعه، الگوی تفریح سالم، طراحی لباس، غیبت و بدگویی، رعایت حقوق افراد و مصرف گرایی است که باید به آن توجه ویژه شود.

 

رییس دانشگاه مازندران با اشاره به این که این ها یک فهرستی از آن چیزهایی است که متن تمدن را تشکیل می دهد.، خاطرنشان کرد: قضاوت درباره یک تمدن، مبتنی بر این مسائل است و نمی شود یک تمدن را به صرف این که ماشین و صنعت دارد قضاوت و تحسین کرد و در حالی که در داخل آن، این مشکلات فراوان، سراسر جامعه و زندگی مردم را فرا گرفته است.

 

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که تحقق سبک زندگی اسلامی در گرو ترویج فضائل اهل بیت(ع) است، بیان داشت: ترویج سیره اهل بیت و افکار و اندیشه های این بزرگواران می تواند نقش بسزایی را در جهت دهی افکار عمومی جامعه داشته باشد.

 

احمد پور با اشاره به این که باید در راستای تحقق سبک زندگی اسلامی اهتمام ویژه ای در جامعه وجود داشته باشد، بیان داشت: فرهنگ اسلامی باید در جان های آحاد جامعه و به خصوص جوانان نهادینه شود تا آنان در مواجهه با فرهنگ غربی دچار تغییر هویت نشوند.

 

رییس دانشگاه مازندران با تأکید بر این که دشمن در تلاش است تا با انواع برنامه ها و نقشه های گوناگون فرهنگ منحط خود را در جامعه استوار کند، خاطرنشان کرد: توجه بیش از پیش به ترویج تعالیم اسلامی می تواند نقش مؤثری را در راستای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان داشته باشد.

 

وی با بیان این که باید از داشته های گرانقدر خود در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی بهره گیریم، گفت: حرکت در مسیر دین مبین اسلام می تواند سبب حل شدن مشکلات و مسائل زندگی بوده و جامعه را به سمت زندگی مورد خواسته دین حرکت دهد./950/پ203/ب

ارسال نظرات