۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۱۶۳۲۹۵
آیت‌الله علوی گرگانی تصریح کرد؛

ضرورت کناره‌گیری کاندیداها به نفع اصلح

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله علوی گرگانی با تأکید بر این‌که مردم باید برای انتخاب فرد اصلح تلاش کنند،‌ تعدد کاندیداها را ضرری برای کشور خواند و گفت: کاندیداها با از خود گذشتگی به نفع فرد اصلح کنار بروند.
آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم چهار شنبه شب در دیدار اعضای ستاد جوانان حامی ائتلاف برای پیشرفت،‌ با تأکید بر این‌که یک رشته انتخابات در دست مردم است، گفت: مردم باید با آگاهی لازم فرد اصلح را انتخاب کنند.
وی با بیان این‌که اصلحیت امری عام است، ابراز کرد: ریاست جمهوری منصب بسیار بزرگی است و فردی که در این پست قرار می‌گیرد باید به همه مسائل کشور و مشکلات اشراف داشته باشد.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با تأکید بر این‌که با داشتن تدین به تنهایی نمی‌توان مملکت را اداره کرد، ‌اظهار کرد: برای اداره کشور باید افزون بر تدین کارآیی و تجربه اجرایی نیز داشت.
آیت‌الله علوی گرگانی شایستگی و نگاه مثبت مردم را از ویژگی‌های رییس جمهور آینده ذکر کرد و گفت: رییس جمهور آینده باید مورد عنایت مردم، رهبری و مراجع تقلید باشد.
وی تعدد کاندیداها را موجب شکسته شدن آراء خواند و بیان کرد: شکستن آرا موجب ضرر است؛ کاندیداها باید از خود گذشتگی داشته باشند و اگر فردی را از خود بهتر می‌بینند به نفع اصلح کنار بروند.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه با اشاره به آیات قرآن بر ضرورت مراقبت انسان بر اعمال خود تأکید کرد و ابراز داشت: انسان نباید به گونه‌ای رفتار کند که مردم و جامعه را گرفتار عمل خود کند.
آیت‌الله علوی گرگانی در پایان گفت: امیدواریم رییس جمهوری سر کار بیاید که مردم از سردرگمی خارج شوند./927/پ202/ج
ارسال نظرات