۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۱۶۳۳۳۳
مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی:

حماسه سیاسی خط بطلانی بر محاسبات غرب است

خبرگزاری رسا ـ‌ حجت الاسلام انتظاری گفت: قدرت در غرب وسیله ای برای کسب منافع گروه‌های سیاسی که شاید در اقلیت باشند، محسوب می شود، از این رو مشارکت عمومی در انتخابات های غربی کم است.
حجت الاسلام علي انتظاري، مدير استاني حوزه علميه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تأکید بر این‌که انتخابات آینده پیامی مهم و روشن برای دشمنان نظام اسلامی خواهد داشت، اظهار داشت: نخستین پیام این صحنه مهم سیاسی، اثبات تحقق مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران است.

وی خاطرنشان کرد: دومین پیام شکست تحریم های اقتصادی دشمنان در مقابل عزم و اراده راسخ ملت ایران است، در حقیقت حماسه سیاسی ملت ایران نشان خواهد داد که دشمنان در محاسبات و معادلات سیاسی خود اشتباهات فاحشی را مرتکب شده اند.

حجت الاسلام انتظاری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح تفاوت دیدگاه اسلام و نظام لیبرال دموکراسی غفرب نسبت به مفهموم مردم سالاری و انتخابات پرداخت و اظهار داشت: انتخابات از دیدگاه مبانی اسلام مفهومی متفاوت با آنچه که امروز در غرب شاهد هستیم، دارد.

وی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز پیش از این بدان اشاره کرده بودند، وابستگی نامزدهای انتخاباتی به کانون های قدرت و ثروت مانع تحقق اراده ملت ها در غرب است، در نظام های غربی هدف اصلی از برگزاری انتخابات، قدرت طلبی است، در واقع نوعی میدان مسابقه قدرت بین احزاب و فعالان سیاسی است.

مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی مشکل اصلی در انتخابات نظام های غربی و سرمایه‌داری را رابطه موجود میان سرمایه داران و نامزدهای انتخاباتی دانست و گفت: در نظام‌های غربی افراد به سلایق و عقاید احزاب رای می دهند در حالیکه در نظام اسلامی شخصیت و توانایی های خود افراد داوطلب ارزیابی و مد نظر قرار می گیرند.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این‌که از دیدگاه اسلام قدرت یک امانت برای خدمت محسوب می شود، یادآور شد: این در حالی است که قدرت در غرب وسیله ای برای کسب منافع گروه‌های سیاسی که شاید در اقلیت باشند، محسوب می شود، از این رو مشارکت عمومی در انتخابات های غربی کم است.

وی ادامه داد: از دیدگاه اسلام هر فرد در برابر رأی خود مسؤول است؛ از این رو بهترین سرمایه نظام جمهوری اسلامی، اعتماد مردم بوده که باید این اعتماد از سوی مسؤولان و خود مردم حفظ و تقویت شود، انتخابات فرصتی برای احترام به اراده ملت و ادای کرامت عمومی از سوی نظام است.

امام جمعه جلفا در بخش دیگری از سخنان خود انتخابات را یکی از میادین بزرگ امتحان ملت ایران دانست و افزود: یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باید بدون چالش و با رعایت امنیت کامل برگزار شود، مسأله ای که دشمنان نظام چندان راضی به تحقق آن نیستند./935/ت302/س

ارسال نظرات