۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۶۳۳۶۱
استاندار قم خبر داد؛

احداث بیش از 80 مدرسه و 44 نمازخانه از سوی خیران

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با اشاره به این‌که تاکنون بیش از 80 مدرسه و 44 نمازخانه از سوی خیران در قم احداث شده است، گفت: جامعه آینده مرهون این لحظات و فرصت‌های خیر است.
کرم رضا پيريايي استاندار جديد قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کرم‌رضا پیریایی، استاندار قم پیش از ظهر امروز در پانزدهمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز استان قم که در دبیرستان دخترانه حاج محمد ایزدی برگزار شد، گفت: تاکنون در استان قم بیش از 80 مدرسه، 800 کلاس درس و 44 نمازخانه از سوی خیرین احداث شده است که این امر کاری بسیار نمونه است.
وی با ابیان این‌که  نتیجه اعمال خیر به نیت افراد باز می‌گردد و بالاتر از بیانی است که بخواهیم از این تریبون مطرح کنیم، افزود: مطالبی که در این‌ قبیل جشنواره‌ها بیان می‌شود بیشتر یادآوری است و پیش از آنکه تأثیر زبانی داشته باشد مشمول تأثیر و یادآوری عملی است.
استاندار قم اظهار داشت: اگر در مجموعه کشور بنا باشد عدد فعالیت خیرین استان قم بیان شود به صورت طبیعی شهر قم  با ابراز یک عدد می‌تواند معانی زیادی را به اذهان وارد کند.
پیریایی با اشاره به این‌که  برخی اوقات معدود اشخاصی تنها تعبیر کمی از برخی اعمال دارند و آن را کوچک می‌شمارند، خاطرنشان کرد: باید در نظر داشت که موضوع کیفیت و معنویت امور خیر قابل شمارش نیست و کسی که نیت خیر کرده و از مال و جان هزینه می‌کند در اصل گوی توفیق و کرامت را از دیگران ربوده است و این امر دارای اجر بسیار بالایی است.
وی تصریح کرد: دانش‌آموزان از هر قشر و صنفی در فضای معنوی و شایسته مدرسه به خودسازی می‌پردازند و جامعه آینده مرهون این لحظات و فرصت‌های خیری است که در ایجاد و تسطیح حیات معنوی تأثیرگذار است.
استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که انتقال آب از سرشاخه‌های دز هم یکی از کارهایی خیری بود که در استان قم صورت گرفت، افزود: این پروژه مرهون زحمات و نیات خیر بسیاری از افراد در طول هشت‌سال گذشته است و استانداران، فرمانداران و مجموعه آب استان در این زمینه تلاش کردند.
پیریایی در پایان گفت: در این پروژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نقش بسیاری داشتند و همین امر سبب شد تا فضایی شکل بگیرد که در نهایت این پروژه بی‌نظیر و بزرگ در خاورمیانه سریع‌تر به مرحله افتتاح برسد./907/پ202/پ
ارسال نظرات