۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۱۶۳۴۳۲

فقر و بیکاری معضل اروپای آزاد

خبرگزاری رسا _ روز به روز به تعداد کسانی که در اسپانیا، به غذای رایگان محتاج می شوند افزوده می شود.
اسپانيا رکورد دار بيکاري شد

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، افزایش مالیات ها که به دنبال سیاست ریاضت اقتصادی در اروپا شکل گرفته، روز به روز بر مشکلات مردم در این اتحادیه می افزاید.


 شبکه بی بی سی در همین خصوص گفت: بیکاری در اسپانیا رکورد تازه ای را شکسته است و آمار سه ماهه اول سال؛ نشان می دهد که حدود شش میلیون نفر در این کشور بیکار هستند.

 خشم عمومی از سیاست های ریاضت اقتصادی دولت، روز به روز بیشتر می شود و با وجود وعده های سیاست مداران، مردم می گویند به بهبود اوضاع خوش بین نیستند.


گفتنی است با توجه به نبود فرصت های شغلی در این کشور، روز به روز به تعداد افرادی که به غذای رایگان محتاج می شوند افزوده می شود.


شبکه بی بی سی در ادامه خبر، تصاویری از یک خانواده چهار نفره اسپانیایی را پخش نمود که علاوه بر پدر و مادر خانواده که بیش از چهار سال است بیکارند، یکی از فرزندان با 25 سال سن  نیز بیکار است و برای دریافت غذای رایگان به صلیب سرخ پناه می برند.


بی بی سی در ادامه گفت: خانواده آنها یکی از دو میلیون خانواده ای در اسپانیا است که در آن هیچ کس شغلی ندارد. تنها درآمد خانواده کمک های دولت است.

مادر خانواده در انتها می گوید که، گاز ما را قطع کرده اند و پول آب را به زحمت می دهیم، پولی هم برای غذا نداریم.

  شبکه صدای آمریکا آمریکا نیز در این زمینه گزارش داد: در اسپانیا شمار بیکاران به حد نصاب تازه ای رسید و از مرز 6 میلیون نفر گذشت.

 آماری که امروز دولت مادرید منتشر کرد نشان می دهد که میزان بیکاری در این کشور به 2/27 درصد رسیده است.

این بالاترین میزان بیکاری در اسپانیا از سال 1976 تاکنون است./1415/9161/خ


 

ارسال نظرات