۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۶۳۵۱۸
امام جمعه آمل:

تفرقه شکست آور و کفران نعمت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که بی دینی و تفرقه شکست می آورد، گفت: همچنین تک روی فایده ای ندارد و باید با اجتماع درصدد ساماندهی مسائل باشیم که نعمت عظیمی است.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با بیان این که تقوای ما باید به گونه ای باشد که الگوی دیگران باشیم، گفت: تقوا امری ارزنده است که سبب تعالی انسان شده و او را به مراتب والا می رساند.

 

وی با اشاره به این که انسان باید مراقب اعمال خود بوده و به این مسأله مهم توجه داشته باشد، ادامه داد: انسان باید اعمال خود را به گونه ای قرار دهد که ره توشه ای برای آخرتش باشد.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی ادامه داد: خداوند منان را باید شاکر باشیم که امت پیامبر خاتم شدیم و انسان باید درصدد تقرب الی الله باشد و جان و روح خود را در مسیر قرآن و عترت قرار دهد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که مسلمانان باید به قرآن کریم توجه داشته و در مسیر ارزشمند این کتاب نورانی حرکت کنند، گفت: انسانی که با خدا باشد دیگر نگرانی در او معنایی ندارد که باید همیشه به این نکته توجه داشته باشیم که در محضر خداوند منان قرار داریم.

 

وی با بیان این که در دین اسلام فرق متعدد وجود دارد اما باید به مشترکات فکر کرده و حرکت خود را در مسیر وحدت قرار دهیم، ادامه داد: وحدت ورزی حرکت ارزنده ای است که سبب خنثی شدن نقشه‌های شوم دشمنان می شود.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که بی دینی و تفرقه شکست می آورد، گفت: همچنین تک روی فایده ای ندارد و باید با اجتماع درصدد ساماندهی مسائل باشیم که نعمت عظیمی است.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: همه باید با هم برادر بوده و اعتصام به حبل الله داشته باشیم که ثمرات و برکات ارزنده ای برای انسان خواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که پیامبران آمدند تا ما را نجات دهند و دوست ندارند انسانی به جهنم برود، گفت: امیدواریم دین مبین اسلام چنان تجلی یابد که بر دل همه انسان های رستگار بنشیند.

 

وی با بیان این که کارهای ما تک روی نبوده و شورایی است و افراد صاحب نظر باید وارد صحنه شده و کارهای عمومی را انجام دهند، بیان داشت: شوراها در از دوران پیدایش خود تا کنون کارهای زیادی کرده و خدمات ارزنده ای را صورت دادند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با تأکید بر این که انتخابات امسال حساس تر از سایر انتخابات است، خاطرنشان کرد: افراد مختلف به اغراض و نیت های گوناگون وارد صحنه می شوند که باید با دقت و درایت در صحنه حاضر شویم.

 

امام جمعه آمل در پایان با اشاره به روز خلیج فارس گفت: دیگران هرچه گفتند و می گویند ارزشی ندارد که تمکین نمی کنیم و از تابلوی زیبای خلیج فارس دست نمی کشیم./950/پ202/س

ارسال نظرات