۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۱۶۳۵۳۰
امام جمعه موقت ساری:

کاندیداها اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور، بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها تأکید کرد.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری امروز در خطبه های نماز جمعه مرکز استان با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم در کشور، بر ضرورت رعایت اخلاق انتخاباتی از سوی کاندیداها تأکید کرد.

 

وی با بیان این که در رقابت انتخاباتی هیچ دشمنی نباید بین کاندیداها وجود داشته باشد، گفت: کاندیداها باید در فضایی دوستانه با هم به رقابت بپردازند.

 

خطیب جمعه ساری حفظ ارزش های اسلامی، حفظ گفتمان امام، دغدغه های رهبری و نیز حل مشکلات کشور را از مهم ترین علل حضور پر شور مردم در انتخابات دانست و تصریح کرد: کاندیداها باید به این دو خواسته مردم جامه عمل بپوشانند.

 

امام جمعه موقت ساری با بیان این که ملت ایران مسلمان هستند و فرهنگ آنها نیز فرهنگ عاشورایی است، گفت: همه کاندیداها باید بدانند مردم این دو موضوع مهم را می خواهند.

 

وی با بیان این که کاندیداها باید توجه کنند که از برکات نظام اسلامی بهره مند شده اند و نباید بر سرسفره این نظام نمک بخورند و نمکدان بشکنند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که نباید برای پست و مقام همه ارزش های دینی و دستاورهای نظام را زیر پای گذاشت، تأکید کرد: کاندیداها باید در چارچوب ارزش های دینی گام بردارند.

 

وی با بیان این که افراد باید بدانند که اگر به پست و مقامی دست یافته اند به برکت خون شهدا و ملت بوده است، تصریح کرد: سکوت مردم در برابر برخی بداخلاقی ها به دلیل پیروی از فرمان ولی فقیه است.

 

حجت الاسلام قاسمی خاطرنشان کرد: کاندیداها به جای هنجارشکنی، شایعه پراکنی، دروغ و افتراء نسبت به یکدیگر به فکر حل و رفع مشکلات جامعه به ویژه گرانی، نابسامانی بازار و بیکاری باشند.

 

امام جمعه موقت ساری همچنین به در پیش بودن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: این بانوی ارزشمند بهترین الگو برای همه زنان عالم است.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن سالرزو شهادت استاد شهید مطهری اشاره کرد و گفت: جامعه امروز همچنان نیازمند بهره گیری از اندیشه های ارزشمند شهید مطهری است.

 

وی به جایگاه شغل معلمی اشاره و تصریح کرد: معلمی از جایگاه  و منزلت ارزشمندی برخوردار است.

 

امام جمعه موقت ساری در بخش پایانی سخنان خود به رحلت حجت الاسلام تائبی، امام جمعه موقت ساری اشاره کرد و گفت: این روحانی والامقام و وارسته همه عمر خود را در راه خدمت به اسلام و ترویج شریعت محمدی سپری کرد./950/پ201/ب

ارسال نظرات