۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۶۳۵۳۱
آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر انتخاب افراد توانمند:

در انتخابات شوراها از قومیت گرایی اجتناب شود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله موسوی جزایری با تأکید بر این که مردم در راستای آبادی و پیشرفت شهرها افراد کاردان و توانمند را گزینش کنند، ابراز داشت: قومیت گرایی، انحصارطلبی و خویشاوندی در انتخابات شوراها نباید لحاظ شود.
آيت الله موسوي جزايري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه اهواز که در مصلای مهدیه امام خمینی(ره) این شهرستان برگزار شد، با اشاره به نهم اردیبهشت ماه روز شوراها و شهروند، مسأله شورای شهر را بسیار پراهمیت خواند و اظهار داشت: در انتخابات آینده شوراهای شهر و روستا باید افراد کاردان، صالح و آشنا به مسایل عمرانی و شهری وارد شوند تا شرایط خدمت به مردم و شهرها فراهم شود.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با تأکید بر این که مردم در راستای آبادی و پیشرفت شهرها افراد کاردان و توانمند را انتخاب کنند، ابراز داشت: قومیت گرایی، انحصارطلبی و خویشاوندی در انتخابات شوراها نباید لحاظ شود و اگر هم مردم قائل به انتخاب قومیت ها هستند، افراد اصلح، ولایی و توانمند را انتخاب کنند.

از ورود افراد ساده لوح به شوراها جلوگیری شود

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان با بیان این که شوراهای شهر و روستا نیازمند افرادی هستند که بتوانند خدمت کنند، بیان داشت: مسؤولیت شوراهای شهر و روستا مسؤولیت سنگین و خطیری است که باید در راستای خدمت به مردم صورت پذیرد و از خیانت و ضایع ساختن حقوق مردم در آن خودداری شود.

خطیب جمعه اهواز با تأکید بر این که باید از ورود افراد ساده لوح و نادان به مسائل شهری و عمرانی در شوراها خودداری شود، تصریح کرد: اهواز و برخی از شهرهای کشور در دوره گذشته انتخابات شوراها، تلخی ها و رنج های بسیاری را متحمل شدند و خدمت به مردم تبدیل به خیانت به مردم شد.

تلخی های دوره گذشته باید با انتخاب اصلح به شیرینی در کام مردم تبدیل شود

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به حضور افراد غیر توانمند و ساده لوح در انتخابات دوره گذشته شوراها در برخی از شهرهای کشور، خاطرنشان کرد: این دوره با دوره های گذشته تفاوت دارد و مردم باید با حضور حماسی و کوبنده خود شورایی را انتخاب کنند که متشکل از افراد اصلح، ولایی، مؤمن، کاردان و آشنا با مسایل شهری و عمرانی باشد تا شاهد شکوفایی شهرهای کشور در راستای خدمت به مردم باشیم.

حمایت از کارگر مسأله مهم اسلامی است

امام جمعه اهواز با تأکید بر این که حمایت از کارگر مسأله مهم اسلامی است، اظهار داشت: حق و حقوق کارگرها باید در شأن این عزیزان باشد و خدمات ارزنده آنها ارج نهاده شود.

آیت الله موسوی جزایری با انتقاد از ظلم و پایمال کردن حق کارگران از سوی برخی افراد خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان اشرف مخلوقات عالم بر دستان پینه بسته کارگر بوسه می زند اما متأسفانه مشاهده می شود که به این قشر زحمتکش که منشأ تولید و خدمات سودمند برای جامعه هستند ظلم می شود که این مسأله بسیار زشت و ناپسند است.

ظلم و پایمال کردن حق کارگر مصداق حکومت طاغوتی است

نماینده ولی فقیه در خوزستان یکی از ویژگی های حکومت های غیراسلامی و طاغوتی را ظلم و پایمال کردن حق کارگر دانست و گفت: در حکومت اسلامی ظلم به کارگر معنا ندارد و باید بهترین خدمات در اختیار آنها قرار بگیرد و همان طور که پیامبر(ص) به کارگر احترام می گذاشت در حکومت اسلامی نیز محترم شمرده شوند.

وی با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، اظهار داشت: کارگران زحمت کش و صالح باید در این سال سهم خود از حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را تبیین کنند تا بتوانند نقش مفید و بارز خود در عرصه سیاست و اقتصاد را به نمایش بگذارند.

بیشتر گرفتاری های جوامع اروپایی در مسائل اجتماعی ناشی از نگاه ابزاری به زن است

مدرس خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، حضرت امام خمینی(ره) و روز زن و مادر، بر تکریم مقام شامخ زن و مادر در جامعه امروزی تأکید کرد و گفت: آیات قران کریم و روایات نشان می دهند که مقام زن در اسلام بسیار ارزنده و مهم است که گواه آن رفتار بسیار محترمانه پیامبر اکرم(ص) با دختر گرامی شان حضرت زهرا(س) است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که اغلب گرفتاری های جوامع اروپایی در مسائل اجتماعی عدم استفاده مناسب از مقام زن و نگاه تجملاتی و ابزاری به آن است، خاطرنشان کرد: در حکومت های اسلامی باید از مقام زن و جایگاه باشکوه مادر تکریم کنند و بد رفتاری و تحقیر زنان در آموزه های اسلامی جایی ندارد.

رییس شورای حوزه علمیه خوزستان با بیان این که نگاه غلط غرب به زن سبب تحقیر مقام زنان در جوامع اروپایی شده است، اظهار داشت: زن در جوامع اروپایی به یک کالا برای ارضای شهوات شیطانی تبدیل شده است و ارزش دیگری ندارد اما در آموزه های اسلامی زن دارای مقام رفیعی است.

آیت الله موسوی جزایری در بخش پایانی خطبه های نمازجمعه 12 اردیبهشت روز معلم و شهادت استاد مرتضی مطهری را گرامی داشت و بر تکریم مقام معلم و انس جوانان با کتب شهید مطهری تأکید کرد./9461/پ201/ج

ارسال نظرات