۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۱۶۳۵۳۲
امام جمعه گرگان:

شهادت استاد مطهری امضای الهی بر تفکرات و آثارش بود

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نورمفیدی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت استاد شهید مطهری گفت: شهادت استاد مطهری امضای الهی بر روی تفکرات و آثارش بود.
آيت الله نورمفيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در خطبه های نماز جمعه گرگان با اشاره به در پیش بودن ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: انتخاب روز میلاد این بانوی نمونه به عنوان روز زن نشان از جایگاه رفیع زن و مادر دارد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان ضمن تبریک میلاد بزرگ بانوی اسلام افزود: این انتخاب یک تکریم و بزرگداشت و احترام نسبت به زن و مادر است.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به همزمانی میلاد امام خمینی(ره) با ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: امام راحل در علم، صبر و مدیریت شباهت بی نظیری به حضرت زهرا(س) داشتند.

 

وی افزود: حضرت زهرا(س) رابطه ای فراتراز رابطه پدر و دختری با پیامبر داشت که نشان از جایگاه رفیع وی در نزد پیامبر و خدا دارد، ایشان مدیریت خانه و امیر مؤمنان(ع) را بر عهده داشتد. بانوان جامعه ما باید این نقش ها را از حضرت زهرا(س) یاد بگیرند و امیدوار باشند تا از شفاعت ایشان برخوردار شوند.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به در پیش بودن روز کارگر به جایگاه کار زند پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت:  از نظر پیامبر کار یک امر مقدس است و ارزش هر انسان به اندازه کارخوبی است که انجام می دهد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان در ادامه سخنان خود همچنین به سالروز شهادت معلم اخلاق استاد شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: ایشان مردی بزرگ بود که شرایط زمان را درک کرده و وارد عرصه می شد.

 

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: مطهری با قویترین رقبای فکری زمان خود درگیر می شد و از اسلام و دین دفاع می کرد و کسی توان قد علم کردن در برابر وی را نداشت.

 

خطیب جمعه گرگان با بیان این که شهادت استاد مطهری امضای الهی بر روی تفکرات و آثارش بود، گفت: به احترام این مرد بزرگ 12 اردیبهشت روز معلم نامگذاری شد و نیز معلم باغبان بوستان مدرسه است که نمی گذارد خم به ابروی گل ها بیاید.

 

شایعه پراکنی ممنوع

 

آیت الله نورمفیدی در خطبه اول این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به خطبه 140 نهج البلاغه گفت: از مشکلات جامعه ما شایعه پراکنی است.

 

وی ادامه داد: در گذشته شایعه ها محدود بود و زود منتشر نمی شد، اما در حال حاضر با تکنولوژی های موجود سریع و راحت پخش می شود.

 

امام جمعه گرگان اضافه کرد:گوش دادن به شایعات ممنوع است و شنیدن غیبت نیز گناه دارد، باید از غیبت شونده دفاع کنید تا اثر شایعه از بین برود و تا سندی برای شنیده ها پیدا نکردیم آنها را باور نکنیم./950/پ201/س

ارسال نظرات