۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۱۶۳۵۵۰
مدیر کل تعاون خوزستان:

کارگران در تحقق حماسه اقتصادی نقش کلیدی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان از وجود 742 هزار کارگر در خوزستان خبر داد و تأکید کرد: اگر کارگران، مدیران و سرمایه گذاران در صحنه های مختلف اقتصادی حضور داشته باشند، می توان حماسه اقتصادی را رقم زد.
کارگر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سیدخلف موسوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز با اشاره به هفته کارگر اظهار داشت: هفته کارگر فرصت مناسبی برای تجلیل از مقام شامخ کارگر است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان افزود: کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، نقش مهمی در صحنه های مختلف ایفا کردند که می توان به اعتصاب کارگران صنعت نفت جنوب و بنادر و سایر بخش های اقتصادی و تولیدی اشاره کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در خلق حماسه سیاسی بدون شک ملت ایران به ویژه قشر کارگر جایگاه ویژه ای دارند و حضور پرشور و آگاهانه مردم در پای صندوق های رأی حماسه سیاسی را رقم خواهد زد.

موسوی بهبود روابط کارگری و کارفرمایی را از مهم ترین وظایف این اداره کل برشمرد و گفت: سال گذشته تاکنون نیز تلاش شده که با بهبود این رابطه در زمینه افزایش تولید گام برداریم.

این مقام مسؤول افزود: بر اساس ارزیابی وزارتخانه، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان در سال گذشته در زمینه ارائه خدمات به کارگران رتبه دوم کشوری را کسب کرده است؛ همچنین در سال گذشته بیش از 28 هزار پرونده در خصوص حق و حقوق کارگران تشکیل شد که از این تعداد به بیش از 23 هزار پرونده به طور کامل رسیدگی شد و از طریق شورای سازش بیش از 3 هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفت.

موسوی تصریح کرد: حدود 12 هزار و 407 مورد بازرسی از سطح کارخانه های تولیدی استان نیز انجام و در این بازرسی ها بر چگونگی اجرای قانون کار در این کارخانه ها نظارت شد. همچنین در سال گذشته میزان وقوع حوادث در حین انجام کار نیز در استان کاهش یافت و به رقم 605 حادثه رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان همچنین گفت: در زمینه بیمه بیکاری، ویژه افرادی که به هر دلیل از کار بی کار می شوند نیز خدمات زیادی در سال گذشته ارایه شد و بیش از 6 هزار و 356 نفر از این خدمات استفاده کردند. 18 هزار و 200 نفر نیز با استفاده از قانون مشاغل سخت و زیان آور پیش از موعد بازنشست شدند.

وی افزود: در سال گذشته خدماتی به ارزش 340 میلیارد تومان در بخش درمان و از طریق 30 مرکز درمانی و بیمارستانی به کارگران ارائه شد. بیمارستان تامین اجتماعی ماهشهر نیز که در هفته گذشته افتتاح شد و بیمارستان امیرکبیر اهواز نیز به زودی افتتاح می شود و این دو مرکز نیز به کارگران خدمات لازم را ارایه خواهند داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در بخش رفاه اجتماعی نیز هفت مجموعه ورزشی در شهرهای اهواز، آبادان، دزفول، شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و خرمشهر با اعتبار 12 میلیارد و 600 میلیون تومان افتتاح شده است./9454/پ202/س

ارسال نظرات