۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۲
کد خبر: ۱۶۳۶۲۰
استاد حوزه علمیه قم:

رییس جمهور آینده باید در مسیر پیشرفت کشور یک جهش ایجاد کند

خبرگزاری رسا - مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به این‌که کارآمدی و توانمندی رییس جمهور آینده یکی از شرایط لازم اداره کشور است، گفت: دولت یازدهم بایستی با کارآمدی و برنامه ریزی مناسب ایران را با شتاب به اهداف جهانی خود نزدیک کند.
حجت الاسلام ايزدهي

حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی، استاد سطح حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، اعتقاد به اسلام، نظام و اهداف امام راحل و تمکین از ولایت را از شرایط لازم رییس جمهور نظام اسلامی معرفی کرد و افزود: دولت یازدهم با توجه به شرایط کنونی کشور و دهه چهارم پیشرفت و عدالت باید فردی کارآمد و توانمند باشد.

     
    وی با اشاره به این‌که انقلاب نیاز به تحول ندارد بلکه نیازمند یک حرکت جهش‌گونه است، اظهار داشت: رییس جمهور آینده با دارا بودن مجموعه‌ای از صفات و ویِژگی‌های لازم حرکت کشور را برای رسیدن به اهداف نظام سرعت بخشد و یک جهش مناسب را ایجاد کند.
     
    مدیر گروه  علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر این که رییس جمهور آینده باید نقاط قوت دولت‌های قبلی را دارا و از نقاط منفی آن به دور باشد، گفت: دولت نهم و دهم دارای یک فراز و نشیب بوده و در مراحلی نقاط مثبت برجسته و در دورانی نقاط ضعف نمایان بود.
     
    وی ساده زیستی، مبارزه با مفاسد، استفاده از افراد شایسته در امور اجرایی، رشد علمی و پیشبرد برنامه هسته‌ای را از ویژگی‌های مثبت و به حاشیه قرار گرفتن ساده زیستی، پناه دادن جریان انحرافی در خود و تعویض فراوان کارگزاران را از نقاط ضعف دولت احمدی نژاد برشمرد.
     
    حجت الاسلام ایزدهی با بیان این‌که رییس جمهور آینده با هر سلیقه و رویکرد داعیه‌دار نظام است و باید با تلاش و جذب نیروهای کارآمد در مسیر رشد علمی و اقتصادی و وحدت عمومی بر محور ولایت فقیه و آرمان‌های امام حرکت کند، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با شکوفاسازی همه جانبه انقلاب و برنامه ریزی درست می‌تواند نظام اسلامی ایران را به عنوان یک الگوی مناسب برای ملت‌های مسلمان و حتی کل جهان قرار دهد.
     
    وی التزام به اصول نظام و حرکت در چارچوب قانون را از اصول رقابتی نظام اسلامی برشمرد و افزود: تکثر و ارائه نظریات مختلف در ذیل نظام هیچ مانعی ندارد و مردم در فضای رقابتی شفاف ‌با حضور حداکثری خود می‌توانند اصلح را انتخاب کنند که در این صورت برنده اصلی نظام و مردم است.
     
    این استاد حوزه و دانشگاه در پایان بیان داشت: تکثر نامزدهای اصولگرا فی نفسه مشکلی ندارد ولی در صورتی که موجب پیروزی رقیب شود باید این امر به وحدت تبدیل شود تا کسی توهم نکند که اصولگراها دچار جزئیات شده اند./921/ت302/ج

 

ارسال نظرات