۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۱۶۳۶۲۶
آیت‌الله مصباح یزدی:

برخی تصور می کنند همه باید تابع آنها باشند/ انتقاد از ساخت و سازهای اطراف حرم حضرت معصومه

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله مصباح یزدی گفت: در برخی از کشورها که جمعیت مسلمانان آنها بسیار کم است نمادهای دینی و اسلامی را در شهرهای خود برجسته می‌کنند اما متأسفانه این امر در کشور ما رو به فراموشی است.
ديدار اعضاي شوراي عالي استانها با مراجع
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ظهر امروز در دیدار اعضای شورای شهر تهران، یکی از برکات پیروزی انقلاب اسلامی را پرورش نیروهای شایسته دانست و گفت: در رژیم گذشته شرایط برای رشد استعدادها فراهم نبود اما با برقراری نظام اسلامی نیروهای مستعد آزاد شدند.
وی با تأکید بر این‌که نیروهای خدمت‌گذار نظام اسلامی در دنیا بی نظیر هستند، ابراز کرد: در طول تاریخ وجود چنین مجموعه‌ای با این کیفیت و کمیت بی سابقه است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری یکی از ویژگی‌های مثبت نیروهای نظام اسلامی را اصل انگیزه الهی برای خدمت به کشور و مردم عنوان کرد و اظهار داشت: البته این امر به صورت جریان غالب است و همیشه حتی در زمان ائمه اطهار(ع) نیز استثنا وجود داشته و همیشه عده‌ای جای صالحان را گرفته‌اند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: اگر در برخی از موارد نیز رقابت برای خدمت به مردم مشاهده می‌شود به خاطر این است که همه این امر را وظیفه و واجب شرعی بر دوش خود می‌دانند.
آیت‌الله مصباح یزدی یکی از شعارهای مهم انقلاب، امام و رهبری را سپردن کار مردم به دست خودشان ذکر کرد و گفت: این یک امر عقلائی و قابل فهم برای همه است و نباید عده‌ای فکر کنند که دارای ویژگی‌هایی هستند و بقیه باید از آنها تبعیت کنند.
وی ادامه داد: اسلامی بودن یکی از ویژگی‌های بارز کشور ایران است که در کشورهای دیگر چنین امری یا مشاهده نمی‌شود و یا کم است؛ در چنین شرایطی مسائل فرهنگی از دغدغه‌های مهم مسؤولان است بر خلاف دیگر کشورها که مسائل سیاسی و اقتصادی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
آیت‌الله مصباح یزدی بر ضرورت رعایت قانون تأکید کرد و گفت: اطاعت و عمل به قانون از وظایف شرعی است و هم باید به این امر اهتمام جدی داشته باشند؛ امروز متأسفانه میراث منحوس رژیم گذشته در برخی موارد مشاهده می‌شود که از برخی قوانین کشور همچون مالیات فرار می‌کنند.
انتقاد آیت الله مصباح از ساخت و سازهای اطراف حرم حضرت معصومه(س)
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که مسؤولان شهری باید اهتمام ویژه‌ای به مسائل فرهنگی و باورها و ارزش‌های دینی داشته باشند، گفت: در برخی از کشورها که جمعیت مسلمانان آنها بسیار کم است نمادهای دینی و اسلامی را در شهرهای خود برجسته می‌کنند اما متأسفانه این امر در کشور ما رو به فراموشی است.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در کشورهای اروپایی، کلیساهای مهم از بلندترین ساختمان‌های شهر هستند و در اطراف آن کسی ساختمانی بلندتر از آن احداث نمی‌کند؛ در گذشته حرم حضرت معوصومه(س) از چند فرسخی شهر قم قابل مشاهده بود اما امروز از داخل شهر نیز به خوبی دیده نمی‌شود.
وی با بیان این‌که وقتی فرهنگ یک جامعه اسلامی است، باید بر همه چیز تأثیر بگذارد، افزود: این‌که برخی از ورزشکاران زمان برنده شدن به سجده می‌افتند که رهبری نیز در دیدار با آنها این امر را ستایش کردند و گفتند شما نام اسلام و مقدسات را در میادین ورزشی زنده می‌کنید، نشانه فرهنگ دینی و اسلامی است.
نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: در نظام اسلامی همه مردم و مسؤولان وظیفه شرعی دارند که برای حفظ ارزش‌های دینی تلاش کنند و ارزش‌های اسلامی را در شهرها و ساختمان‌های خود مورد توجه قرار دهند./927/پ202/ج
ارسال نظرات