۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: ۱۶۳۷۴۷
معاون پژوهش حوزه علمیه تهران خواستار شد:

تسریع در ارسال آثار اندیشوران حوزوی با موضوع سبک زندگی

خبرگزاری رسا ـ معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران با اشاره به این‌که این معاونت نشریه‌ای با موضوع سبک زندگی در اواخر خردادماه منتشر خواهد کرد از استادان و اندیشوران حوزه علمیه استان تهران خواست تا در ارسال آثار خود تسریع کنند.
حجت الاسلام جعفر سماوات، معاون پژوهش حوزه‌هاي علميه استان تهران

حجت‌الاسلام جعفر سماوات، معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به بیانات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که یکی از ابعاد مهم پیشرفت با مفهوم اسلامی عبارت است از سبک زندگی کردن، رفتار اجتماعی، شیوه زیستن و اهمیت مسأله شیوه زیستن در رشد و تعالی دنیوی و اخروی انسان، گفت: از این‌رو معاونت پژوهش حوزه علمیه استان تهران در صدد دعوت از اساتید و اندیشوران حوزوی شد تا با ارایه مقالات خود با موضوع سبک زندگی اسلامی ما را در انجام فرمایش مقام معظم رهبری یاری کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: همه اساتید و اندیشوران حوزوی که مقالات، یادداشت‌ها، مصاحبه‌ها و کتاب‌هایی در این زمینه نوشته‌اند، می‌توانند با ارسال این آثار به دبیرخانه منشورات استان تهران، ما را در تهیه نشریه‌ای با موضوع سبک زندگی کمک کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه استان تهران، با اشاره به این‌که اولویت شرکت در این نشریه با طلبه‌های سطح بالا است، اضافه کرد: از شرایط شرکت در این نشریه این است که بیشتر طلبه‌های دارای تحصیلات بالای حوزوی باشند و اگر هم در سطح پایینی از حوزه باشند بسته به قلمشان دارد که چه طور بنویسند زیرا طلبه‌هایی هستند که دارای قلم قدرت‌مندی هستند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به این‌که شرکت‌کنندگان در این نشریه فقط آقایان هستند، گفت: این نشریه باید حداکثر تا اواخر خردادماه به چاپ برسد لذا از همه طلبه‌ها تقاضا می‌شود هرچه سریع‌تر آثار خود را به دبیرخانه نشریه تحویل دهند.

حجت‌الاسلام سماوات در پایان با بیان این‌که چون نشریه علمی و پژوهشی نیست استقبال کمی می‌شود اظهار داشت: متأسفانه طلبه‌های زیادی در این موضوعات شرکت نمی‌کنند و به دلیل مشغله زیاد کاری به صورت جدی به این نشریه توجه نمی‌شود.

گفتنی است چیستی معنای زندگی؛ چیستی سبک زندگی؛ رابطه معنا و سبک زندگی؛ وظیفه اندیشمندان حوزوی در بحث سبک زندگی از عناوین قابل طرح در مقالات اساتید و طلاب است و علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر یا ارائه مقالات مرتبط با موضوعات مطرح شده با شماره تلفن 77488900 داخلی 404؛ (آقای ایرانشاهی-دبیرخانه منشورات استان تهران) و یا پست الکترونیکی manshoorat@yahoo.com تماس حاصل نمایند./9591/ت302/ص

ارسال نظرات