۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۱۶۳۷۵۵

برگزیدگان جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس معرفی شدند

خبرگزاری رسا‌ ـ‌ نفرات برتر نخستین جشنواره سراسری پیامک ادبی با موضوع خلیج فارس در تبریز معرفی شدند.
خليج فارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین جشنواره پیامک ادبی خلیج فارس در محورهای تک‌بیت‌ها و جملات ادبی با موضوع خلیج فارس،  رویاپردازی‌ها و صور خیال و سایر آرایه‌های ادبی در شعر و نثر با محوریت خلیج فارس و  تاریخچه خلیج فارس، جغرافیای خلیج فارس و جملات کوتاه با الهام از اشعار و نوشته‌های بزرگان شعر و ادب درباره خلیج فارس و با هدف ایجاد امکان حضور اقشار مختلف مردم با رده‌های سنی متفاوت و همچنین  بهره‌مندی بیشتر از رسانه‌های الکترونیک در گسترش فرهنگ متعالی اسلامی و ایرانی و گسترش فعالیتهای فرهنگی و ادبی در جهت پاسداری از هویت جهانی خلیج  فارس به عنوان نماد صلح و دوستی برگزار شد.


براساس رای هیات دواران از میان 671 پیامک ارسال شده به سامانه پیام کوتاه جشنواره،  حمیده مجیدی به عنوان نفر اول، سمانه اکبرزاده به عنوان نفر دوم و سمیه اسماعیلی و فریده باقرزاده‌دیزجی به طور مشترک به عنوان نفر سوم شناخته شدند.


همچنین ابراهیم قبله‌آرباطان، سیدمحمدحسین آل‌مولانا، محمد محمدپور، حسنیه اکبری‌کامران، نعمت‌اله پایان، شهرآشوب تبریزی، وحید سلطان‌زاده، مریم شاکراستیار، مریم سیفی‌ابدی، جابر بشیری، مهناز نظری، محمد آذروند، هاله تاج‌کریمی، رضا فنجانچی و زینب بخت‌بیدار به عنوان نفرات شایسته تقدیر شناخته شدند.


بنابر این گزارش،‌ همزمان با آیین اختتامیه نخستین جشنواره سراسری پیامک ادبی خلیج فارس در تبریز، سیدمحمدحسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی اظهار داشت: اگر ساحل نشینان تمامی خلیج فارس در سایه کوه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آرمیده اند مباد آنکه خود را در سایه چتر جهان خواران دیده اند. این دریا! آرامش را اینک از ساحل انقلاب اسلامی وام گرفته است.


وی خاطرنشان کرد: صلح و دوستی در موج موج خلیج فارس موج می زند برای آنانی که در کشتی خرد، کلاه خویش را به احترام ایران عزیز از سر بر می دارند. این دریا طوفانی هم دارد که تابلوی گمبرون را که چون خرچنگ بر دامان عزت و اعتبار ایران خدشه افکنده بود به زیر بکشد و بندرعباس بنامدش.


گفتنی است، سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری خلیج فارس اول تا دهم اردیبهشت ماه در سراسر کشور و مراسم پایانی آن در استان هرمزگان برگزار می‌شود./935/د101/ب

ارسال نظرات