۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۱۶۳۸۰۵
مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان:

طلاب حلقه اتصال مردم و اهل بیت هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان اظهار داشت: حوزه علمیه تربیت کننده انسان های پایبند بر عقاید و احکام اسلامی است.
 طلبگي

حجت الاسلام عبدالامیر سلطانی، مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) مبنی بر «خدا رحمت کند کسی که علوم ما را بیاموزد و آن ها را به دیگران آموزش دهد»، اظهار داشت: طلبه باید حافظ آبروی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باشد؛ چرا که علوم حوزوی همان آموزه های نبوی هستند.

وی به وظیفه طلبه در برابر جامعه خویش اشاره کرد و افزود: کسب علوم در بخش های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و انتقال آن ها به مردم از مهم ترین و بارزترین رسالت طلبه است.

حجت الاسلام سلطانی طلبه را حلقه وصل مردم و اهل بیت(ع) دانست و گفت: بی بهره بودن از معارف اسلامی در برهه کنونی مهم ترین معضل جامعه بشری است که نهاد حوزه علمیه این توان را دارد که خوراک معنوی این جامعه را تأمین کند.

مدیر حوزه علمیه خواهران خوزستان همچنین در ادامه سخنانش با تأکید بر نقش طلبه در فراگیری و گسترش معارف اسلامی خاطرنشان ساخت: امروز حوزه علمیه در تلاش است که طلبه ای به جامعه بدهد که توان تحلیل مسایل مختلف و پاسخگوی جامعه بشری باشد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به دغدغه مسؤولان حوزه علمیه پیرامون تربیت طلبه ای متعهد بیان داشت: با توجه به تهاجماتی که از سوی غرب علیه اسلام می شود مهم ترین دغدغه مسؤولان حوزوی تربیت طلبه ای پایبند به احکام دینی و خلق ایده های نیاز روز جامعه، است.

وی در ادامه به تفاوت آموزه های حوزوی با علوم دانشگاهی اشاره کرد و گفت: حوزه علمیه تربیت کننده انسان های پایبند بر عقاید و احکام اسلامی است اما دانشگاه بیشتر ساخت جامعه ای پیشرفته و تقویت آن در زمینه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی را برعهده دارد.

حجت الاسلام سلطانی با اشاره به نام نویسی حوزه های علمیه خواهران خوزستان، اظهار داشت: استقبال پرشوری از سوی بانوان خوزستان برای نام نویسی در حوزه علمیه شده که امسال بیش از ظرفیت پیش بینی شده طلبه جذب کرده است./9458/ت302/ب

ارسال نظرات