۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۶۳۸۹۴
حجت الاسلام ادیب یزدی:

در گفتمان انقلاب اسلامی عقب‌نشینی و وادادگی وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که در مسیر انقلاب اسلامی راه عقب نشینی وجود ندارد، ادامه داد: امام خمینی(ره) به گونه ای انقلاب اسلامی را مطرح کردند که راه عقب نشینی وجود ندارد و باید ایستاد.
2/ حجت الاسلام اديب يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه و دانشگاه، امروز در یادواره شهدای طایفه ایرایی آمل که در حسینیه قائم آل محمد(عج) این شهرستان برگزار شد، با بیان این که قرآن شناسنامه و معرفی کننده امام علی(ع) است، گفت: خداوند منان به فروان از امام علی(ع) یاد کرده است و هر جان سخن از بایستگی ها و شایستگی های انسان است انگشت اشاره به سوی امیر مؤمنان(ع) است.

 

وی با اشاره به این که قرآن کریم لفظ و امام علی(ع) ملفوظ آن است، ادامه داد: اگر کسی نسبت امیرمؤمنان و قرآن را بفهمد بسیاری از حقایق عالم را شناخته است.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: هر بهجتی که قلب مبارک امام علی(ع) دست می داد در تطبیق همان حالات امام آیاتی نازل می شد که مشکورترین آیه در مقام مولایمان آیه ولایت است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ثبات قدم پای مردی در دین خدا است که خداوند منان آن را دوست دارد، گفت: گاهی مواقع کفار هم ثبات قدم دارند که ثباتی واقعی نبوده و شیطان در چنین انسان هایی حلول می کند.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: جوانان با منظره های عجیبی روبه رو می شوند که باید قدرت تشخیص حق از باطل را داشته باشند.

 

وی با تاکید بر این که هنوز استکبار جهانی می لرزد و جرات شوخی کردن با این ملت را ندارد، خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان ما را دیده اند که در سایه تربیت عاشورایی این فرزندان چه عظمت هایی را آفریدند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که فاصله تشخیص حق از باطل گاهی به اندازه یک مو باریک می شود، گفت: باید نشانه های حق را داشته تا به گمراهی گرفتار نشویم و کسانی که ایمان آوردند خداوند منان آنان را ثابت قدم می کند.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: ولایت بزرگ ترین نعمت است و کسانی که کفران نعمت ولایت کنند هم خود و هم طرفدارانشان به جهنم می روند.

 

وی با اشاره به این که پروردگار عالم افزون بر قوه تشخیص، وجود امام معصوم را برای تشخیص حق قرار می دهد، گفت: در هر روزگاری باید مواظب باشیم تا آن چه حق اقتضا می کند عمل کنیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: خیلی ها تا وقتی حق را همه تشخیص می دهند آنان تشخیص می دهند ولی در زمان دقت کم می آورند که باید کار فرهنگی بسیاری صورت گیرد.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که در راه انقلاب باید ایستاد و نباید کم آورد که میدان کربلا و عاشورا در پیش است، گفت: خداوند منان آن چنان محبتی از رهبر معظم انقلاب را در دل ها قرار داده است که ملتمسانه خواهانیم تا سایه ایشان را مستدام بدارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: آن چه موجب می شود تا راه را گم نکنیم بصیرت، بیداری و خط نکشیدن بین مردم است که باید به تکلیف الهی عمل کنیم.

 

حجت الاسلام ادیب یزدی با بیان این که در مسیر انقلاب اسلامی راه عقب نشینی وجود ندارد، ادامه داد: امام خمینی(ره) به گونه ای انقلاب اسلامی را مطرح فرمودند که راه عقب نشینی وجود ندارد و باید ایستاد که استکبار جهانی هیچ غلطی نمی تواند بکند.

 

وی در پایان با تاکید بر این که شهدا کار خود را انجام داده اند و الان نوبت ما است، بیان داشت: در تمام لحظات حساس اشارات و رهنمودهای مقام معظم رهبری چنان به جان انسان می نشیند که نمونه آن را در مواقع مختلف ملاحظه کردیم./950/پ202/س

ارسال نظرات