۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۱۶۳۸۹۶
نماینده خبرگان رهبری:

اندیشه شهید مطهری ضربه بزرگی بر فرقه‌سازی‌ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: وجود مبارک شهید مطهری ضربه بزرگی بر ماهیت وجودی گروه های الحادی و سکولاریستی در فضای جامعه بود.
حجت الاسلام سيدحسن عاملي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌‌الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، عصر امروز در دیدار روحانیان و مربیان عقیدتی سیاسی سپاه حضرت عباس استان اظهار داشت: هفته عقیدتی سیاسی فرصتی برای شناخت ابعاد شخصیتی شهید آیت الله مرتضی مطهری است، فردی که ذوب در ولایت بود و در راه مبارزه با تفکرات التقاطی به شهادت رسید.


وی با بیان این‌که آن عالم فرزانه مصداق معلم الخیر و عامل به دانش خود بود، خاطرنشان کرد: آن شهید بزرگوار در بیان حق و حقیقت هیچ واهمه ای نداشت و همواره به بحث با گروه های منافق و ضدانقلاب می پرداخت، در حقیقت وجود مبارک آن عالم مجاهد ضربه بزرگی بر ماهیت وجودی گروه های الحادی و سکولاریستی در فضای جامعه بود.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که شهید مطهری با تمام اندیشه‌های انحرافی و التقاطی مبارزه کرد و بنای علم همراه با عمل را نهاد، تصریح کرد: اگر امروز مشاهده می کنیم که غرب با تأویل و کج‌فهمی در مسائل دینی به دنبال فرقه‌سازی و حمایت از گروه های ضاله ای چون وهابیت و بهائیت است، باید بدانیم که دشمنان دوران شهید مطهری هنوز همان اهداف را دنبال می کنند و به جنگ دین و مذاهب الهی آمده اند.


امام جمعه اردبیل با بیان این‌که شهید مطهری نسبت به دعوی تأویل از سوی استکبار جهانی هشدار داده بود، گفت: غرب امروز در نهایت عجز، انفعال و استیصال با ایجاد فضای کج‌فهمی در دین قصد دارد احکام دین را خنثی نشان دهد، از این رو است که با راه اندازی جنگ فرقه‌ای و تفرقه میان مسلمانان، به دنبال مسلمان‌کشی به دست مسلمان است.


وی ادامه داد: البته باید هشدار دهیم که غرب با همین ابزار به جنگ دین مسیحیت و یهودیت آمده و آن را از مرجعیت انداخته‌اند، اگر علما، معلمان و سرپرستان حقیقی بشر به هوش نباشند، به یقین دشمن درصدد ضربه زدن به ساحت دین است. نفس طیب یک معلم می‌تواند جلوی افکار مسموم و مرزبندی‌های ساده‌لوحانه را بگیرد.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی در بخش دیگری از سخنان خود ارزش علم را در اعتلای مدنیت، عقلانیت و فرهنگ دانست و اظهار داشت: امروز هر سفره‌ای که در این کشور باز شده است به برکت معلمان است و اگر ضعف و قوتی نیز شکل گرفته و حوادث تلخی به وقوع پیوسته و یا ملتی در جهل و عقب‌ماندگی فرو رفته در سایه غفلت و کم توجهی این قشر است.


وی در پایان با بیان این‌که تربیت بزرگترین ابزار معلم است، خاطرنشان کرد: جامعه اسلامی نیازمند معلمانی است که بتواند حرکت جهشی در عرصه ایجاد کنند، ما نیازمند معلمی هستیم که از لحاظ روانی و فکری بتواند نسل آینده را تغذیه کند، سوال اینجاست که آیا نظام آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت قادر است یک نسل سالم را تحویل آینده دهد.


همچنین حجت‌الاسلام حسن کاملی‌فر، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس علیه‌السلام استان اردبیل به تشریح برنامه های ستاد گرامیداشت هفته عقیدتی، سیاسی سپاه پرداخت و اظهار داشت: تجدید میثاق با شهدای انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه کتاب آثار شهید مطهری، سلسله جلسات اخلاقی و بصیرتی، برگزاری نشست‌های سیاسی، شکل‌گیری حلقه‌های صالحین و دیدار با خانواده‌های شهدا از جمله برنامه‌ها است./9352/پ202/س

ارسال نظرات