۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۷
کد خبر: ۱۶۳۹۰۵

سفر تبلیغی آیت الله حائری شیرازی به استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حائری شیرازی در سفر به استان زنجان با اقشار مختلف مردم این استان دیدار می کند.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، آیت الله محی الدین حائری شیرازی، استاد حوزه علمیه قم در سفر تبلیغی به استان زنجان ضمن دیدار با امام جمعه، اقشار مختلف و نخبگان، در سلسله جلسات اخلاقی نیز ویژه طلاب و روحانیان مدارس علمیه استان حضور می یابد.


این عالم برجسته کشور روز گذشته در جمع طلاب خواهر و امروز با حضور در جمع طلاب برادر زنجان به طرح مباحث اصلی و مسائل مربوط به زی‌طلبگی پرداخت و بر ضرورت توجه به تفقه در دین و اخلاص در تحصیل از سوی طلاب حوزه های علمیه تأکید کرد.


نماینده خبرگان رهبری جلساتی نیز با مدیران و مسئولان این استان داشته و بر خدمتگزاری بی منت به مردم سفارش کرد و گفت: مسوولیت در نظام اسلامی امانتی نزد مسوولان است که باید با تلاش خود در جهت جلبب رضایت و اعتماد عمومی گام بردارند.


همچنین آیت الله حائری شیرازی امروز در دیدار با استادان دانشگاه زنجان با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: باید رفتار انسان آنقدر جذاب باشد تا هنگام تذکر و ارشاد فردی سخنانش پذیرفته شود. امر به معروف و نهی از منکر نباید براساس منافع شخصی و ریا انجام شود بلکه باید براساس وظیفه ای انسانی،عشق و محبت باشد.


آیت الله حائری شیرازی با بیان این‌که صداقت در عمل نیکو سبب تشویق دیگران برای گرایش به سمت آن عمل می شود، گفت: ابتکارات، نوآوری ها و رشد بشر در وجود خصیصه های متفاوت درست و غلط در انسان است و مادامی که عقلانیت و ضد عقلانیت در کنار هم نباشند رشد و تکاپو به وجود نمی آید.


وی خواستار توجه اساتید دانشگاه به مسائل تربیتی و تهذیبی در فضای آموزشی کشور شد و خاطرنشان کرد: برتری تعلیم و تربیت بر یکدیگر بستگی به شرایطی دارد که گاهی دستیابی به علم لازمه رسیدن به مرحله ای تزکیه بوده و گاهی نیز عکس آن است.


گفتنی است، در روزهای آینده نیز جلسات اخلاقی این استاد حوزه علمیه قم با اقشار مختلف مردم استان زنجان برگزار خواهد شد./9351/پ203/س

ارسال نظرات