۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۲
کد خبر: ۱۶۳۹۵۲
در مشهد؛

نشست مردمی دعوت از جلیلی برای کاندیداتوری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای دوره نهم مجلس شورای اسلامی عزت انسان را بزرگ ترین نعمت پیروی از ولی خدا دانست و تأکید کرد: اگر در این راه سستی کنیم، هرچه بر سر جامعه بیاید باید پاسخگو باشیم.
سعيد جليلي دبير شوراي عالي امنيت ملي انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، نشست مردمی دعوت از سعید جلیلی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری با عنوان «حیات طیبه» شب گذشته در مسجد صنعتگران مشهد برگزار شد.

 

در این نشست، خلیل موحدی، از جانبازان جنگ تحمیلی و کاندیدای دوره نهم مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کسی می تواند در راه حق نقش خود را به خوبی ایفا کرده و ادعای اهل حق بودن داشته باشد که در این عرصه جهادی عمل کند و در عمل نشان دهد چقدر حاضر است در این راه هزینه کند، در این صورت است که خداوند او را یاری و هدایت می کند.

 

وی با اشاره به حدیث «الناس علی دین ملوکهم»، تصریح کرد: هر حاکم یا مسؤولی برای جامعه انتخاب کنیم، نگاه اوست که در جامعه منتشر می شود بنابراین باید نهایت دقت را در این امر داشته باشیم و نه تنها خود بلکه با استفاده از همه ظرفیت مان، جامعه را نیز در مسیر حق با خود همراه کنیم؛ جامعه را هم به سمت رأی درست سوق دهیم.

 

شکر نعمت انقلاب این است که خود را در قبال حفظ آن مکلف بدانیم

 

موحدی ابراز داشت: پیش از انقلاب کسی جرأت نداشت نظر خود را حتی در مورد یک مسؤول شهری بیان کند اما اکنون ما آزادانه سخن می گوییم، این به برکت انقلاب است و باید قدردان این نعمت باشیم و شکر انقلاب به این است که خود را در قبال حفظ آن مکلف بدانیم و در برابر آنچه بدان مربوط است.

 

مسؤول فرهنگی حسینیه قرآن و عترت مشهد ادامه داد: با وجود فتنه ها، تحریم ها و مشکلات پیچیده ای که از آغاز انقلاب تا کنون با آن مواجه شده ایم، حتی اگر در نقطه شروع می ماندیم هم هنر بود، چه رسد به اکنون که نه تنها انقلاب خود را از گزند انحراف حفظ کرده بلکه در عرصه های مختلف نیز پیشرفت داشته ایم.

 

وی گفت: در یک جامعه اسلامی که متشکل از مردم و ولایت است، اگر مردم پشت سر ولی نباشند، حتی امیرمؤمنان علی(ع) نیز خانه نشین می شود بنابراین جلوه ولایت، با حضور و پیروی مردم معنا می یابد و مردم وقتی بدانند مدیریت ولایت فقیه چه برکاتی برای جامعه شان داشته است حاضرند همه چیز خود را در راه حفظ ولایت فدا کنند.

 

این فعال فرهنگی سیاسی مشهد با اشاره به این که باید آرمانخواهی را سرلوحه کار خود قرار دهیم، نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب را یک انفجار معرفتی دانست و افزود: جامعه ای که وقتی امام خمینی(ره) از مسائل سیاسی اجتماعی سخن می گفت، او را کافر می دانستند و ایشان می فرمود «خون دلی که من از حوزه های متحجر خوردم از دشمن نخوردم»، اکنون به چنان بلوغ اجتماعی ای رسیده که رهبر معظم انقلاب، نام سال را به عنوان حماسه و جهاد سیاسی نامگذاری می کنند.

 

موحدی اضافه کرد: آمریکایی که پیش از انقلاب اسلامی، به کارمندانش جهت حضور در ایران، حق توحش می پرداخت، امروز 33 سال است که منتظر مذاکره مانده است؛ دشمنان آن روز دنبال از بین بردن نظام اسلامی بودند و امروز از مذاکره حرف می زنند البته رهبری هم به خوبی تبیین کردند که این ها دنبال مذاکره نیستند بلکه می خواهند حرف خود را به کرسی بنشانند.

 

وی عزت انسان را بزرگ ترین نعمت پیروی از ولی خدا دانست و گفت: اگر در این راه سستی کنیم، هرچه بر سر جامعه بیاید باید پاسخگو باشیم. امانت امروز خیلی سنگین است، باید با تلاش شبانه روزی تا انتخابات، هر جا و به هر طریق می توانید برای تبیین دستاوردهای انقلاب و توطئه های دشمن، معرفی شاخصه های کاندیدای اصلح و تشویق مردم به حضور حداکثری و انتخاب آگاهانه تلاش کنید.

 

وی یاداور شد: شهدا کار خود را انجام دادند؛ امروز نوبت ما است که خود را مأمور و مکلف بدانیم، خاکریزها را درست بشناسیم و آرپیجی برداریم و به جان دشمن بیفتیم.   

 

وظیفه به صحنه آوردن کاندیدای اصلح بر عهده مردم است

در ادامه این نشست، سعید خورشیدی، دبیر جنبش مردمی تحقق دولت اسلامی در قم، گفت: میان علاقمندان به حضور حضور آقای جلیلی و گروه های انقلابی فعال در انتخابات، قرابت های زیادی وجود دارد اما ما بر این باور هستیم که پرونده کاندیداتوری برای انتخابات بسته نشده و تا زمانی که امکان نام نویسی وجود دارد، وظیفه به صحنه آوردن نیروی اصلح بر عهده ما هست و عجله ای هم برای مشخص شدن کاندیدای حزب اللهی نداریم.

 

وی تأکید کرد: در شرایطی که سایر احزاب و گروه ها هنوز کاندیدای نهایی خود را اعلام نکرده اند، عجله ای نیست که گروه های ارزشی کاندیدای نهایی خود را اعلام کنند.

 

خورشیدی، یکی از دلایل عدم کاندیداتوری جلیلی تاکنون را التزام به مسؤولیت خطیر فعلی دانست و گفت: وی دغدغه مند است که حضور در انتخابات به مسؤولیت خطیری که اکنون بر عهده دارد خدشه وارد نکند چرا که قانون گرایی مسلتزم عمل به وظیفه تا آخرین لحظه است.

 

 وی با تأکید بر این که تلاش ما برای حضور جلیلی در انتخابات، تفرقه ای میان نیروهای انقلابی ایجاد نمی کند، افزود: این اتفاق در مجلس هفتم افتاد و از ایشان می خواستند کنار بروند که اتحاد اصولگرایان خدشه دار نشود. باید توجه داشت اگر قرار است اتحادی صورت گیرد، اتحاد بر مبنای کاندیدای اصلح خواهد بود، کاندیدایی که نماد جریان حزب الله باشد.

 

دبیر جنبش مردمی تحقق دولت اسلامی، در ادامه به تبیین دلایل حمایت از کاندیداتوری جلیلی و اصلح دانستن وی اشاره و تصریح کرد: فهم درست از اسلام ناب، اندیشه امام و رهبری و گفتمان سازی این مسأله در عملکرد و تألیفات خود، توانمندی بهره گیری از منابع و متون اسلامی برای پاسخگویی به نیازهای روز انقلاب، داشتن نگاه فرهنگی به انقلاب به دور از سیاست زدگی رایج، تخلق به اخلاق اسلامی در عین کارآمدی و پرهیز از ورود به مسائل حاشیه ای، توانمندی در ابزارسازی و عینی کردن آرمان ها و مبانی از جمله این این دلایل محسوب می شود.

 

وی در مورد شعار پیشنهادی جلیلی در انتخابات (حیات طیبه) نیز یادآور شد: این شعار برگرفته از اعتقاد وی به این نکته است که ایمان و عمل صالح دوشادوش هم حیات طیبه را به ارمغان می آورد و باورها باید به عرصه عمل برسد./930/پ201/ج

 

ارسال نظرات