۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۱۶۳۹۹۸
نماینده ولی فقیه در دانشگاه‎های خوزستان:

قیام 15 خرداد ثمره پیروی از مرجعیت دینی بود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان گفت: حضور خود جوش و گسترده مردم در قیام پانزده خرداد نتیجه پیروی از مرجعیت دینی بود.
حجت الاسلام سيد محسن شفيعي، رييس دفاتر استاني نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه هاي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان، صبح امروز، در نشست ستاد بزرگداشت سالروز رحلت امام خمینی(ره) و قیام پانزده خرداد، با بیان این که آنچه در انقلاب اسلامی پیش آمده حکمتی الهی بوده است، اظهار داشت: قیام پانزده خرداد یکی از معجزات الهی بود که زمینه را برای ایجاد انقلاب اسلامی مهیا شود.

وی قیام پانزده خرداد را حرکت عظیم اجتماعی عنوان کرد و افزود: حضور خود جوش و گسترده مردم در قیام پانزده خرداد حاصل پیروی از مرجعیت دینی بود.

حجت الاسلام شفیعی با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) پیرامون قیام پانزده خرداد تأکید کرد: دیدگاه امام راحل پیرامون قیام 15 خرداد این بود که این قیام در برهه ای از زمان رخ داد که استکبار جهانی این اندیشه را در سر داشت که اعلام موقعیت فرعونی و الهی کند.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با تأکید بر جایگاه قیام پانزده خرداد در اندیشه های امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: در نخستین روز های پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در سالروز قیام پانزدهم خرداد امام خمینی(ره) این روز را عزای عمومی عنوان کرد.

حجت الاسلام شفیعی در ادامه سخنانش تصریح کرد: حوادث تاریخی با گذشت زمان و عبور آن ها از ایام قابل تحلیل و کنکاش هستند.

وی با اشاره به ابعاد گوناگون قیام 15 خرداد ابراز داشت: از مهم ترین سرفصل های قیام پانزده خرداد تشکیل انقلابی بر مبنای مبارزه با فساد و تباهی بود.

 مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه های خوزستان با بیان این که چهره و شخصیت امام خمینی(ره) تأثیرگزار بود، اظهار داشت: امام خمینی(ره) ملت ایران را از فساد و تباهی نجات و به آنان جامعه اسلامی اهدا کرد.

حجت الاسلام شفیعی به دیدگاه رهبر معظم انقلاب درباره شخصیت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: اگر کسی خواستار شناخت این عالم الهی است باید نخست انقلاب اسلامی را شناخته باشد.

وی افزود: پس از رحلت امام خمینی(ره) سکان کشتی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت  آیت الله خامنه ای سپرده شد و خوشبختانه از هرگونه تهدید و طوفانی از سوی دشمن مصون ماند./9458/پ202/غ

ارسال نظرات