۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۱۶۴۰۰۵
قالیباف در اهواز:

تولید ثروت و قدرت نباید سبب غفلت از مسائل فرهنگی شود

خبرگزاری رسا ـ محمد باقر قالیباف گفت: در شان نظام اسلامی نیست که جامعه با تعریف فرهنگ اقتصاد سرمایه داری به تولید ثروت و قدرت بپردازد و از مسائل فرهنگی غافل شود.
محمد باقر قاليباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، محمد باقر قالیباف، شهردار تهران، ظهر امروز در همایش ملی اقتصاد شهری و توسعه پایدار با اشاره به تفاوت های شهرهای اسلامی و دیگر شهر های دنیا گفت: اگر در یک شهر اسلامی تنها به مسأله تولید ثروت و قدرت پرداخته شده و به مسائل دیگر توجه نشود آن شهر تفاوتی با دیگر شهر های دنیا نخواهد داشت.

وی افزود: تفاوت یک شهر در نظام اسلامی با دیگر شهر های دنیا در غفلت کردن از مسائل فرهنگی و دینی است.

شهردار تهران به حقوق شهروندی در شهر اشاره و تصریح کرد: بساری از افردا تنها به عنوان ساکنان شهر زندگی می کنند نه شهروند؛ چرا که یک شهروند در کنار مطالبه حق و حقوق خود وظایفش را نسبت به شهر انجام می دهد.

قالیباف با اعلام این که بدون توجه به تولید نمی توان نمونه موفقی از مدیریت شهری را پیاده سازی کرد، گفت: هر کشوری بخواهد استقلال خود را حفظ کند باید مولد بوده و تولید را در رأس برنامه های خود قرار دهد.

وی ادامه داد: برای رسیدن به یک نمونه مدیریت و اداره موفق شهری نیازمند تولید قدرت، ثروت، معرفت و منزلت هستیم.

شهردار تهران با اشاره به اینکه این تولیدات تنها در مراکز جمعیتی اتفاق می افتد، اظهارداشت: تنها محل به نمایش گذاشتن این تولیدات مراکز جمعیتی هستند که مدیریت شهرداری شهرها و کلان شهرها می تواند این نقش را ایفا کند.

قالیباف با انتقاد از نظام اداری و اجرایی شهرداری‎ها تأکید کرد: نظام اداری و اجرایی شهرداری‎ها، نظام کاملی برای اداره مجموعه شهری به عنوان یک دولت محلی نیست.

وی تصریح کرد: نظام اداری و اجرایی شهرداری باید به گونه ای باشد که برای برخی از موضوعات شهری مانند مالیات بتوان قانون محلهای و منطقه ای وضع کرد و این در حالی است که امروز شورای شهر هم بدون تأیید فرمانداری نمی تواند قانونی مشخص کند.

شهردار تهران بر رسیدگی به بافت های فرسوده شهری تأکید کرد و گفت: در بافت های فرسوده شهری فارغ از آسیب پذیری آنها در مواجهه با حوادث غیر مترقبه آنها در حال از دست دادن یک زندگی انسانی هستند و در اوج محرومیت زندگی می کنند./9462/پ202/ج

ارسال نظرات