۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۱۶۴۰۴۳
لنکرانی:

برخی می خواهند به جامعه بقبولانند راه کارآمدی زیر پا گذاشتن آرمان ها است

خبرگزاری رسا ـ نامزد جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر کسی ادعای سکانداری ایران عزیز را دارد باید هر حرفی که می زند بیش از هر چیز منافع ملی را مد نظر قرار دهد.
کامران باقري لنکراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست دانشجویان با دکتر باقری لنکرانی، نامزد جبهه پایداری انقلاب اسلامی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، عصر دوشنبه در محل دانشکده حقوق دانشگاه تهران برگزار شد.

لنکرانی با مطرح کردن این سؤال شایع در بین رسانه‌ها که ما برای برون‌ رفت مشکلات کشور چه سیاستی را با خارج خواهیم داشت؟ ابراز داشت: این‌که ما مذاکره با آمریکا را در دستور جدی کار خود قرار دهیم و از این طریق بخشی از فشارها را خنثی یا کاهش دهیم، صورت مساله جذابی است و برخی از افکار را به خود متوجه کرده است و در بین کاندیداها افرادی کم و بیش این راه را نشان می‌دهند و با بیانات مختلف مؤید این موضوع هستند، اما خوب است که به این موضوع یک نگاه عمیق و تاریخی داشته باشیم و ببینیم آیا منافع ملی ما از این طریق تأمین می‌شود؟ یا این‌که باید در این صحنه با بصیرت بیشتری وارد شویم؟

این فعال سیاسی در ادامه با بیان این‌که آمریکا همیشه در طول تاریخ یک سیاست واحد داشته است، اظهار داشت: موضع گیری‌های آمریکا نشان دهنده این است که ایران را خطر امنیت و صلح جهانی معرفی می کنند، مقابله با این خطر به نحوهای مختلف بوده و گاه‌گاهی هم که آثاری از تمایل به مذاکره با آمریکایی‌ها بروز کرده نوعا در شرایطی بوده که خیال کردند ما در ضعف هستیم تا بتوانند با استفاده از این ضعف پرچم مقاومت را که خودشان در جهان در دامن زدن آن نقش داشتند، شکسته شده نشان دهند.

نامزد جبهه پایداری انقلاب اسلامی ادامه داد: در چنین شرایطی اگر کسی در عرصه سیاست خارجی صحبت از مذاکره کند اگر به این پس‌زمینه‌ها توجه نکند و به نتایج این کار اشراف پیدا نکند نتیجه این خواهد شد که نشانه‌هایی در داخل کشور مشاهده می‌شود که نزد آمریکایی‌ها ترجمه‌اش این می‌شود که ایرانی‌ها از اصول خود دست کشیده‌اند؛ در حالی که آمریکایی‌ها حاضر به دادن هیچ امتیاز نبوده و نیستند.

وی با بیان این‌که ما باید نشان دهیم محتاج مذاکره با آمریکا نیستیم، بیان کرد: نه آن که به طور کل امکان تعامل را انکارکنیم بلکه ما اگر در صحنه بین المللی مشکلی داریم راه حلش مذاکره با آمریکا نیست زیرا آنها اصولا بنای حل مشکل را ندارند بلکه آنها بر این بنا هستند که بر این مشکلات بیافزایند تا بتوانند این خط مقاومت را بشکنند و  نگاه آنها به مذاکره این است.

لنکرانی در ادامه با اشاره به این که هر نوع سیگنالی که از داخل بیاید و به این نکات توجه نداشته باشد به نوعی زمینه ساز تفوق فکر امریکایی می‌شود، اظهار داشت: من نمی گویم کسانی که این روزها صحبت مذاکره با آمریکا کرده‌اند آدمهای بدی هستند، اما باورم این است کسانی که در مورد سیاست خارجی اظهار نظر می‌کنند باید جمیع جوانب را ببینند و برای قشر معدودی صحبت نکنند.

وی با بیان این که اگر کسی ادعای سکان داری ایران عزیز را دارد باید هر حرفی که می زند بیش از هر چیز منافع ملی را مد نظر قرار دهد، گفت: منافع ملی ما امروز در مذاکره بی قید و شرط با آمریکا نیست، بلکه منافع ملی ما نشان دادن این موضوع است که ما توانمندی‌ها و ظرفیت های خودمان را داریم اما بنای ماجراجویی نداریم و از اصول خودمان هرجا که لازم باشد دفاع خواهیم کرد.

نامزد جبهه پایداری انقلاب اسلامی در ادامه بیان داشت: اگر غرب احساس کند که ما در دفاع از آرمان ها و انقلاب مان سست هستیم همان را روزنه حمله حتی حملات رودر رو فیزیکی قرار خواهد داد و این که غرب سناریوی حمله به ایران را در این سال‌ها کنار گذاشته برای این است که ملاحظه کرده انگیزه قوی برای مقاومت وجود دارد.

 وی بیان داشت: ما افتخار می‌کنیم در این زمان گفتمان کشور ما گفتمان مقاوت است و این ناشی از یک تحلیل عقلانی هم هست، نه این‌که صرفا ما به دلیل این که ما مغرور به آرمانهای مان شدیم لکن حرفی را می زنیم که منطق عقلانی پشت آن نهفته است.

لنکرانی ابراز داشت: گاهی سیاسیون با تجربه اشتباهاتی بزرگی می‌کنند و ما الان شاهد برخی از این اشتباهات هستیم، عقلانیت هم به ما حکم می‌کند این گونه منفعل نباشیم، عقلانیت واقعی همسوی با اعتقادات ما است؛ بسیاری در این صحنه می‌خواهند این را بقبولانند که راه کارآمدی زیر پا گذاشتن آرمان ها است.

نامزد جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پایان گفت: این که ما تحمل فشارها را داشته باشیم، در برابر فشارها کم نیاوریم، دنیا را بن بست نبینیم و در جورچین دشمن قرار نگیریم این‌ها نکاتی است که در آینده انقلاب اسلامی تاثیر تام دارد./9591/پ202/ج

ارسال نظرات