۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۱۶۴۱۱۹
دبیرکل حزب مردم سالاری:

دولت به جای پرچم گردانی مشکل گرانی را حل کند

خبرگزاری رسا ـ کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری خطاب به دولت گفت: آقای احمدی نژاد به جای پرچم گردانی و هزینه کردن از بیت المال، مشکلات مردم را حل کن.
نشست خبري مصطفي کواکبيان

 بهگزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مصطفی کواکبیان، دبیرکل حزب مردم سالاری شامگاه دوشنبه، نهم اردیبهشت ماه در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد با بیان اینکه حکومت را باید به اهلش سپرد و مردم می توانند این کار بزرگ را انجام دهند، افزود: رأی آوردن بنده در انتخابات آینده مهم نیست بلکه مهم این است که ما از فرصت انتخابات استفاده و روشنگری کنیم و بگوییم که کشور نباید با شیوه پوپولیستی اداره شود.

 

وی با اشاره به سفرهای استانی اخیر رییس جمهور گفت: در این سفر‌ها می‌بینیم آقای احمدی‌نژاد، پرچم را به دست کاندیدای مورد نظرش می‌دهد در حالی که باید پرسید استفاده از پول بیت المال برای انجام سفرهای استانی و پرچم گردانی‌ها برای چیست؟

 

کواکبیان خطاب به احمدی نژاد با بیان این که آقای احمدی نژاد پرچم گردانی را کنار بگذار و مشکل گرانی را حل کن، اظهارداشت: دولتی‌ها، امکانات بیت المال را هدر داده و در همایش و میتینگ آزادی چهل میلیارد تومان را در چهار ساعت در همایش ورزشگاه آزادی تهران هزینه کردند و حتی چمن ورزشگاه را با آسیب جدی مواجه کردند و جالب آن که به هدف‌های خود هم نرسیدند و شعار«زنده باد بهار» آنها تبدیل به«زنده بار ناهار» حاضران شد.

 

وی با بیان اینکه در انتخابات چهار سال گذشته شاهد تخلفات انتخاباتی دولت بودیم، گفت: در این دوره از انتخابات نباید شاهد تخلفاتی مانند تخلفات چهار سال گذشته باشیم و مسؤولان قوه قضاییه باید جلوی این تخلفات را بگیرند.

 

دبیرکل حزب مردم سالاری اظهار داشت: کسی باید به رییس جمهوری و اطرافیانش بگوید بنشینید سر جایتان و بگذارید مردم خود تصمیم بگیرند.

 

کاندیداهای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه باید همه در انتخابات شرکت کنیم، هشدار داد: اگر حضور فعالی در انتخابات نداشته باشیم وضع کشور بد‌تر می شود.

 

وی گفت: هدفمندی یارانه‌ها ظرف امسال نباید قطع شود بلکه باید به جای دادن پول به مردم باید کارت اعتباری خرید و خدمات به ارزش مبلغ یارانه به آنها اعطا شود.

 

کاندیدای جبهه اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری گفت: تک تک رأی مردم در افزایش مشارکت ملی و مانور قدرت جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی مؤثر است؛ از این رو همه باید نسبت به حضور در انتخابات احساس وظیفه کنند.

 

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه حکومت باید بر اساس عدالت باشد، گفت: لیاقت مردم ایران بیش از این است که این همه فشار و گرانی را تحمل کنند اما مشاهده می‌کنیم که تورم و گرانی وجود دارد.

 

کواکبیان اضافه کرد: برخی فکر می‌کنند عدالت تنها این است که یارانه‌ای به مردم بدهیم در حالی که مهم این است که قدرت خرید مردم بالا برود، اما امروزه می‌بینیم که پولی به مردم داده و چند برابر آن از آنها گرفته می‌شود و این مصداق بارز بی عدالتی است.

 

وی با بیان اینکه قانون هدفمندی یارانه‌ها بدرستی اجرا نمی‌شود، گفت: امروزه به جای توزیع ثروت در کشور شاهد توزیع فقر در جامعه هستیم و نمونه آن هم آمار بیش از چهار میلیون دختر بالای 25 سال است که توانایی ازدواج و خرید جهیزیه ندارند.

 

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره ریاست جمهوری با تأکید براینکه شعار انتخاباتی من ایجاد «دولت اخلاق» در کشور است، گفت: حتی اگر عالی ترین پیشرفت‌های اقتصادی را داشته باشیم اما از مسأله اخلاق دور مانده و نسبت به آن بی‌توجه باشیم، نمی‌توانیم مدعی حرکت بر اساس خواست مردم باشیم.

 

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه باید تولید ملی در کشور تقویت شود، تأکید کرد: در صورت تقویت تولید ملی، گرانی‌ها و تورم مهارشدنی خواهد بود و قول می‌دهم اگر رییس جمهور شوم تورم و گرانی موجود را که طبق آمار بانک مرکزی 40 درصد است را در ظرف چهار سال به زیر 20 درصد برسانم.

 

وی افزود: همچنین تلاش خواهم کرد تا با ایجاد یک اقتصاد پیشرفته در کشور نرخ بیکاری را در کشور به زیر 10 درصد بکشانم.

 

کواکبیان با بیان اینکه لازم بود با سیاست‌های درست اقتصادی، بازار ارز کنترل می‌شد، گفت: در پایان دولت سال‌های دفاع مقدس هر دلار آمریکا 160 تومان، در پایان دولت هاشمی رفسنجانی 400 تومان و در پایان دولت آقای خاتمی800 تومان بود و  باید در پایان دولت احمدی‌نژاد نرخ دلار یکهزار و600 تومان می‌شد اما می‌بینیم که دلار امریکا به سه هزار و600 رسیده است و این نشان می‌دهد که کار اقتصادی دولت احمدی‌نژاد کاری بی‌هدف و غیرکار‌شناسی بوده است.

 

نماینده سابق مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی‌رویه کالا از کشورهایی همچون چین اظهار داشت: واردات نباید این چنین بی‌رویه باشد که جانماز مردم هم را از چین وارد کنیم و این یعنی مردم ما توانایی تولید یک جانماز را هم ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: هنر این است که تولیدات داخلی را رونق دهیم اما امروزه مشاهده می‌کنیم که در بسیاری از شهرک‌های صنعتی، بیشتر سوله‌ها خالی است و کارگران را به سبب نبود کار بیرون کرده‌اند؛ افزون بر آن اعلام شده است که دولت بیش از 70 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

 

کواکبیان با بیان اینکه بهترین راه حل مشکلات موجود استفاده از تفکر اصلاحات است، گفت: اصلاحاتی که ما می‌گوییم در ذات اسلام بوده و با خط امام و انقلاب همخوانی دارد و با این اصلاحات می‌توان امور نابسامان کشور را سامان داد.

 

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری افزود: وقتی اصلاحات باشد نظارت هم قوی‌تر خواهد شد و در آن صورت اختلاس سه هزار میلیارد تومانی از پول بیت المال امکان نخواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه 14 ساله بودم که برای مبارزات انقلابی بازداشت شدم، گفت: بیشتر نیروهای اصلاح طلب دل در گرو آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی دارند.

 

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه باید تحریم‌های بین المللی علیه کشور برطرف شود، گفت: رابطه با آمریکا می‌تواند با حفظ منافع و زیر نظر رهبر معظم انقلاب انجام شود.

 

وی خاطرنشان کرد: امروزه می‌بینیم که اصولگرایان، حمایت خود را از احمدی‌نژاد برداشته و متوجه اوضاع کشور شده‌اند./9457/پ202/ج

 

ارسال نظرات