۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۶۴۱۶۱
معرفی پایان‌نامه‌های حوزوی؛

بررسی نظام هنجاری تفریح و سرگرمی تلویزیونی از منظر آیات و روایات با تأکید بر فوتبال

خبرگزاری رسا ـ پایان‌نامه«بررسی نظام هنجاری تفریح و سرگرمی تلویزیونی از منظر آیات و روایات با تأکید بر فوتبال» به معرفی فوتبال و برنامه‌ های پخش تلویزیونی آن و علل جذابیت این بازی و کارکرد­های تلویزیونی فوتبال پرداخته است.
پايان نامه

به گزارش خبرگزاری رسا، پایان نامه«بررسی نظام هنجاری تفریح و سرگرمی تلویزیونی از منظر آیات و روایات با تأکید بر فوتبال» پژوهش«مقداد نیکزاد طهرانی» دانش آموخته دوره 3 علوم ارتباطات اجتماعی دانشکده صدا و سیما قم با عنوان به راهنمایی سید حسین شرف الدین، مشاوره محمد علی هرمزی زاده و داوری دکتر خجسته و دکتر امیرکاوه، در فروردین 1392 دفاع شده است.

بر اساس این گزارش، متن چکیده این پایان نامه بدین شرح است:

چکیده فارسی:

این رساله به هدف شناسایی نظام هنجاری تفریح و سرگرمی پخش تلویزیونی فوتبال از منظر آیات و روایات نگاشته شده است برای این مهم در بخش اول فصل چهارم به فوتبال و پخش تلویزیونی پرداخته شد که در آن به معرفی فوتبال و برنامه­ های پخش تلویزیونی آن و علل جذابیت این بازی و کارکرد­های تلویزیونی فوتبال اشاره شد. در کارکردهای پخش تلویزیونی فوتبال به کارکردهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی و همچنین هویت سازی فوتبال پرداخته شد و برای هر یک از این کارکردها مثال های متعددی آورده شد در بخش دوم فصل چهارم به معرفی نظام هنجاری اسلام پرداخته و در آن مبانی انسان شناسی و مبانی جهان شناسی و هدف نظام هنجاری اسلام گفته شد.

در نهایت در بخش سوم نظام هنجاری تفریح و سرگرمی پخش رسانه­ای فوتبال بیان شد که در این بخش با توجه به اصول نظام هنجاری اسلام که برگرفته از هنجارهای فقهی و هنجارهای اخلاقی می­باشد پخش تلویزیونی فوتبال مورد بررسی قرار گرفت و ثابت شد که پخش تلویزیونی فوتبال از لحاظ هنجارهای فقهی و همچنین از لحاظ هنجارهای اخلاقی می­تواند مورد تأیید نظام هنجاری اسلام باشد. و در ادامه کارکردهای پخش تلویزیونی فوتبال از دیدگاه نظام هنجاری اسلام بیان شد.

سوال اصلی این رساله این است که نظام هنجاری تفریح و سرگرمی پخش تلویزیونی فوتبال از منظر آیات و روایات چیست؟ در این تحقیق اهداف فرعی دیگر نظیر شناسایی مبانی نظام هنجاری اسلام، شناسایی شاخص­های تفریح و سرگرمی مطلوب از دیدگاه نظام هنجاری اسلام و شناسایی کارکردهای مختلف پخش رسانه ای فوتبال نیز بدست می آید. 

این رساله به روش اسنادی کتابخانه­ ای انجام پذیرفته است که روشی کیفی است.

کلیدواژه ها:

اوقات فراقت، تفریح ، سرگرمی، رسانه، تفریح و سرگرمی رسانه ای، نظام، هنجار، نظام هنجاری اسلام، فوتبال.

علاقه‌مندان به دریافت اصل پایان نامه می‌توانند به دانشکده صدا و سیما قم مراجعه کنند./9194/د102/ن

ارسال نظرات