۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۱۶۴۱۹۳
نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا:

منطق شهید مطهری منطبق بر اسلام حقیقی بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا موقعیت شناسی را یکی از ویژگی های مهم شهید مطهری دانست و تصریح کرد: منطق شهید مطهری منطبق بر اسلام حقیقی بود.
حجت الاسلام مختار نظري، مسؤول نهاد نمايندگي ولي فقيه در سپاه کريلاي مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام مختار نظری، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، ظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های استان با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت استاد شهید مطهری، از این استاد شهید به عنوان شخصیتی جامع و کامل یاد کرد و گفت: آرا و افکار وی سبب درک عمیق جامعه از اندیشه های ناب اسلامی شد.

 

حجت الاسلام نظری موقعیت شناسی را یکی از ویژگی های مهم شهید مطهری دانست و تصریح کرد: منطق شهید مطهری منطبق بر اسلام حقیقی بود.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا، زمان شناسی، ژرف نگری، جامعیت، بصیرت، تقوا و اخلاص را تنها بخشی از خصوصیات بارز استاد شهید مطهری برشمرد و خاطرنشان کرد: این روحانی انقلابی در برخورد با جریان‌های انحرافی از ژرف اندیشی و بصیرت خاصی برخوردار بود.

 

وی با بیان این که آثار و اندیشه های شهید مطهری همواره زنده و مبنای فکری جامعه اسلامی است، تصریح کرد: درک عمیق اندیشه های این شخصیت دین شناس مانع از انحراف و کژی می شود.

 

حجت الاسلام نظری از استاد شهید مطهری به عنوان اندک فلاسفه بزرگ اسلامی یاد کرد و افزود: ایشان به گونه ای نظاممند در باب اندیشه و ابعاد مختلف فلسفی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اقدام کرد که همواره به عنوان راه گشایی مناسب برای علاقه مندان به اندیشه های ناب اسلامی خواهد بود.

 

وی، ترویج و نهادینه کردن اندیشه های ناب شهید مطهری را عامل حفظ نظام دانست و خاطرنشان کرد: امروز افکار متعالی این استاد شهید می تواند نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر نظام های الحادی مصون نگه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه کربلا با بیان این که شهید مطهری به ریشه های نفوذ غرب در آن دوران پی برده بود، تصریح کرد: وی با نثار خون پاک خود از چهره کفرآلود اندیشه غرب پرده برداشت و نفاق جریان روشنفکری در داخل را نیز فاش کرد.

 

وی با بیان این که طرح اصلی نظام با دل آگاه و هوشمند شهید مطهری شکل گرفت، گفت: شهید مطهری طرفدار طرح اندیشه های مختلف درجامعه بود و از دیگر اندیشه ها نگرانی نداشت.

 

حجت الاسلام نظری با بیان این که برخی در آن دوران از اسلام به عنوان ابزاری برای قدرت و منافع خود استفاده می کردند، گفت: شهید مطهری در برابر این تفکرات ایستادگی می کرد.

 

وی با بیان این که شهید مطهری اجازه نمی داد برخی با افکار منحرف و باطل خود در مسائل دینی دخالت کنند، تصریح کرد: استاد مطهری با همه توان در برابر این افراد ایستادگی می کرد./950/پ202/س

ارسال نظرات