۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۱۶۴۳۴۳

همایش تجلیل از مادران و همسران شاهد و ایثارگر چهارمحال و بختیاری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش تجلیل از مادران و همسران شاهد و ایثارگر چهارمحال و بختیاری، پیش از ظهر امروز در شهرکرد برگزار شد.
همایش تجلیل از مادران و همسران شاهد و ایثارگر چهارمحال و بختیاری برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همایش تجلیل از مادران و همسران شاهد و ایثارگر چهارمحال و بختیاری، امروز همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و با حضور نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، مدیرکل بنیاد شهید استان و مادران و همسران شاهد و ایثارگر استان در تالار فرهنگ شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این همایش، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تشریح جایگاه حضرت فاطمه(س) در میان مذاهب و عقاید اسلامی افزود: برای توضیح این جایگاه همین اندازه که ایشان دختر پیامبر اکرم اسلام(ص)، همسر حضرت علی(ع) و مادر امام حسن و امام حسین(ع) هستند، کفایت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به این که نقش زنان در انقلاب ثابت کرد که زن در سایه ایمان و آگاهی و به دور از فسادی که دنیای غرب برای او درست کرده است می تواند نقش اول را در تحولات تاریخی و جهانی ایفا کند، افزود: تنها به مفاهیم والای انسانی مکتب اسلام است که پیشرفت، تعالی و سعادت حقیقی برای زنان جامعه و به دنبال آن کل جامعه ایجاد می شود و این نگاه بود که توانست انقلاب اسلامی را در ایران به پیروزی برساند و تحمل هشت سال جنگ طاقت فرسا را برای آنان آسان کند .

در ادامه نیز علی امیری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران چهارمحال و بختیاری با بررسی ابعاد شخصیت حضرت زهرا(س) بیان کرد: این بانوی بزرگوار در تشیع نقش اساسی دارد و استحکام شجره طیبه علوی از سوی ایشان پی‌ریزی شد، آن شخصیت ویژه ماندگاری حضرت فاطمه زهرا(س) به‌عنوان یک الگوی برتر برای همه زنان را رقم زد.

امیری با بیان اینکه حاصل زندگی حضرت فاطمه(س) رهبران حقیقی اسلام ناب محمدی بودند تصریح کرد: تربیت حضرت زهرا(س) بود که مسیر اصلی دین اسلام را تبیین و ایجاد کرد.

گفتنی است٬ در پایان این همایش، هدایایی از سوی نماینده ولی فقیه در استان، میان مادران و همسران شهدا توزیع شد./9457/پ202/ب

ارسال نظرات