۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۱۶۴۳۷۳
مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری آمل:

جامعیت مهم‎ترین ویژگی آثار شهید مطهری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با اشاره به این که کتاب های شهید مطهری دارای جامعیت خاصی است، بیان داشت: شهید مطهری در محیط دانشگاهی دوران پهلوی در مقابل همه آن ها به صورت عالمانه می ایستاد و از علم و وارستگی ارزنده ای برخوردار بود
حجت الاسلام موسي رجايي، مدير حوزه علميه امام حسن عسکري آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام موسی رجایی، مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل امروز در مراسم میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و مراسم تجلیل از اساتید و طلاب نمونه حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل که در سالن اجتماعات این حوزه علمیه برگزار شد، با بیان این که حضرت فاطمه زهرا(س) حاجت خدا بوده و از مقام والایی برخوردار است، گفت: سیره ائمه معصومین(ع) باید به نحو ارزنده ای از سوی آحاد جامعه و روحانیان که به عنوان مربیان جامعه هستند اجرا شود.

 

وی با اشاره به سالروز تولد امام خمینی(ره) گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی در مورد امام خمینی(ره) می فرمایند هر ساعت برای ایشان معادل هفتاد ساعت بود که بدین جهت عمری با برکت در عرصه حوزوی داشتند و در کنار آن انقلاب شکوهمند اسلامی را پایه گذاری کردند که توانست مکتب تشیع را در جهان پایه گذاری کند.

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان این که شهید مطهری با نیاز جامعه آشنایی داشته و محیط دانشگاهی و حوزوی را به خوبی می شناختند، ادامه داد: ایشان در علوم مختلفی هم چون ادبیات، فلسفه، کلام و عرفان آشنایی ارزنده ای داشتند.

 

شاگرد شهید مطهری با اشاره به گفته هایی از این شخصیت برجسته گفت: شهید مطهری می فرمود من وقتی پای میز مطالعه می نشینم گاهی تا هشت ساعت مشغول مطالعه هستم.

 

حجت الاسلام رجایی با بیان این که تا وقتی انسان تلاش نکند نمی تواند به مراتب والایی برسد، ادامه داد: شهید مطهری از زمان خود به بهترین نحو ممکن استفاده کردند تا توانستند به این جایگاه ارزنده برسند.

 

وی با اشاره به این که کتاب های شهید مطهری دارای جامعیت خاصی است، بیان داشت: ایشان در محیط دانشگاهی دوران پهلوی در مقابل همه آن ها به صورت عالمانه می ایستاد و از علم و وارستگی ارزنده ای برخوردار بود

 

مدیر حوزه علمیه و مرکز تخصصی امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: شهید مطهری در کنار کار علمی تعصب خوبی نسبت به مبانی دینی داشتند که ما باید تلاش کنیم تا این راه رفتنی را ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام رجایی با تأکید بر این که اگر بنشینیم تا چیزی به ما الهام شود خبری نخواهد بود، گفت: بنای عالم خلقت بر کار و تلاش است که باید در این راستا اهتمام ارزنده ای داشته باشیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات