۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۱۶۴۴۶۴
با حضور علمای مشهد؛

ساختمان جدید مدرسه سلیمانیه مشهد افتتاح شد

خبرگزاری رسا _ ساختمان جدید مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد امروز با حضور علما، اساتید و طلاب حوزه علمیه خراسان افتتاح شد.
مركز مديريت حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، بنای جدید مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد، شب گذشته طی مراسمی با حضور آیات خلخالی، مرتضوی، قاضی‌زاده، خزاعی و ایازی و نیز اساتید و طلاب حوزه علمیه مشهد در محل سالن همایش‌های ساختمان جدید این مدرسه افتتاح شد.

 

حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد در این مراسم، گفت: مدرسه سلیمانیه در سال 1151 قمری وقف طلاب علوم دینی شد، گفت: علمایی همچون فیلسوف شهید ملاهادی سبزواری، آخوند ملامحمدکاظم خراسانی، آقابزرگ حکیم، آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله خامنه‌ای در این حوزه تحصیل کردند.

 

وی با اشاره به این‌که این مدرسه در دوران دفاع مقدس، پایگاه اعزام طلاب به جبهه‌ها بود و بیش از چهل شهید تقدیم کرده است، گفت: مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد از ابتدای فعالیت تاکنون هیچ گاه تعطیل نشد و حتی در دوران خفقان رضاخانی نیز تنها مدرسه‌ای بود که فعال بود و همچنین در ساخت بنای جدید نیز فعالیت مدرسه در بنای قبلی استمرار داشته است.

 

وی افزود: توجه به نکاتی که برای تربیت جامع و کامل طلاب لازم است از منظر واقفان و مسؤولان مدرسه مورد غفلت قرار نگرفته و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان منشوری جامع مورد استناد برنامه‌ریزی‌های این مدرسه قرار گرفته است، در این راستا 15 سال است که تابستان‌ها نیز فعالیت آن تعطیل نشده و ارتباط با خانواده طلاب در قالب نشست‌های صمیمی با آنان جزء برنامه‌های ثابت مدرسه بوده است.

 

مدیر مدرسه علمیه سلیمانیه مشهد با اشاره به ویژگی‌های بنای جدید، گفت: این بنا در مساحتی به وسعت دو هزار و 88 متر مربع ساخته شده است که 14 مدرس، 46 حجره، کتابخانه، سالن ورزشی، سالن غذاخوری و امکانات مورد نیاز دیگر را دارد.

 

مدیر مدرسه علمیه سلمانیه مشهد افزود: زیربنای کل این بنا ده هزار و 200 متر مربع و در شش طبقه است که طبقه منهای دو به سالن اجتماعات و همایش‌ها، سالن ورزشی، محیطی برای اسکان کاروان‌های اردویی و محیط انبار اختصاص یافته است، همچنین طبقه منهای یک با کاربری‌هایی مانند سالن آمفی‌تئاتر، سالن غذاخوری و آشپزخانه و پارکینگ ساخته شده است.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد ادامه داد: طبقه همکف دارای هفت مدرس بزرگ است که هر کدام به مساحت 65 متر مربع با ظرفیت تقریبی 40 نفر ساخته شده، سه اتاق برای استادان، دو سوئیت برای استادانی که از خارج مشهد دعوت می‌شوند، یک نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی در حاشیه خیابان به مساحت 30 متر مربع، نمازخانه با دسترسی مستقل، به ظرفیت 150 نفر نمازگزار از فضاهای آن می باشد.

 

وی بیان کرد: شش مدرس هر کدام با مساحت 30 متر مربع و ظرفیت بیست نفر، کتابخانه، فضاهای اداری و هفت حجره فضاهای موجود در طبقه اول است و طبقه دوم نیز به حجره های طلاب اختصاص یافته است، همچنین فضای پشت بام نیز برای تابستان طلاب در نظر گرفته شده است./932/پ202/ش

ارسال نظرات