۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۱۶۴۴۶۶
امام جمعه کهنوج:

مطالعه آثار شهید مطهری راهگشای تمامی اقشار جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه کهنوج با بیان این که شهید مطهری یکی از افراد برجسته کشور ما بود گفت: قدرت پاسخگویی او به شبهات و مشکلات اعتقادی کم نظیر بود.
حجت الاسلام اکبر افشار منش، امام جمعه کهنوج حجت الاسلام اکبر افشار منش، امام جمعه کهنوج

حجت الاسلام اکبر افشارمنش، امام جمعه کهنوج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان گفت: بر اساس بیانات امام خمینی (ره)، دشمنان باید بدانند که با رفتن شهید مطهری شخصیت اسلامی، علمی و فلسفی این شهید سعید از بین نمی‏رود.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) درباره‏ شهید مطهری تعبیر "حاصل عمرم" را به کار برده‏اند، گفت: حضرت امام(ره) در مورد هیچ کسی چنین سخنی نگفته‏اند.

حجت الاسلام افشارمنش افزود: هر چند شهید مطهری از بین ما رفته است اما امروز نیز ما می‏توانیم با مطالعه دقیق آثار او از شخصیت علمی استفاده کنیم و از برکات روح بزرگ او بهره ببریم.

وی خاطر نشان کرد: آشنایی با آثار شهید مطهری باید از کتاب‏های آسان او شروع شود، زیرا بعضی از آثار او از نظر علمی بسیار سخت و نیاز آشنا بودن با استدلال و برهان‏های پیچیده‏ای دارند.

امام جمعه کهنوج با بیان این که با مطالعه روشمند آثار شهید مطهری می‏توان به سیر تکامل علمی و معنوی او دست یافت، اضهار داشت: شهید مطهری تنها یک معلم نبود، بلکه یک دوست و همراه دلسوز برای تمامی اقشار جامعه که همانند طبیبی ماهر، درد جامعه را می‏شناخت، و در فکر درمان آن بود.


وی در پایان با بیان این که یک معلم خوب با خنده و حتی پوشیدن لباس خود، به شاگردان خود درس می دهد، ابراز داشت: معلم با زیاد کردن علم خود سبب پیشرفت شاگردان شده و همچنین سبب می‏شود که دانش پژوهان نسبت به علم آموزی تشویق شوند و به تحقیق بیشتر در کتاب‏های علمی بپردازند./970/ت303/ع

 

ارسال نظرات