۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۱۶۴۴۷۶
آیت الله صافی گلپایگانی:

زندگی سعادتمند نیازمند مبنا قرار دادن اصول مهدوی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله صافی گلپایگانی در پیامی به کنگره ملی مهدویت در شوشتر اظهار داشت: جوامع کنونی اگر بخواهند در سعادت، آسایش، قدرت، قوّت، عزت و عدالت زندگی کنند باید همان اصول و مبانی جامعه مهدوی را اصل و مبنای حیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود قرار دهند و آن را معیار بدانند.
آيت الله صافي گلپايگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا از شوشتر، حضرت آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در پیامی به کنگره ملی مهدویت، با بیان این که عصری که جهان در پیش رو دارد در طول حضور بشر بر روی زمین بی سابقه است، اظهار داشت: ویژگی‌های این دوران در عصر هیچ یک از انبیا و رجال، ظاهر نشده است؛ عصری که در آن زمین پر از عدل و قسط، و همه جا امنیّت و آرامش و اطمینان حاکم شود و میلیاردها بشر در همه جا تحت حکومت واحد و قانون واحد قرار بگیرند.

متن کامل این پیام بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 قال الله تعالی: «و نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ  الْوَارِثِینَ»

السّلام على المهدىّ الذى وعد الله به الأمم

 و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

 با تقدیر و تشکر از برگزار کنندگان عزیز و موفّق کنگره ملی مهدویت دارالمؤمنین شوشتر؛ امّید است حاصل این مجلس با عظمت که با حضور نخبگان و اندیشمندان و شخصیت‌های علمی حوزه و دانشگاه و دیگر اقشار آگاه و مشتاق برگزار می‌شود، موجب ارتباط بیشتر همگان با آستان آن ولی دوران و قطب عالم امکان ارواح العالمین له الفداء گردد.

یکی از اسلامی‌ترین مقبولات و باورهای مسلمین که از عصر رسالت تاکنون مسلمانان به آن دل بسته و ایمان داشته و دارند ظهور شخصی الهی در آخر الزمان است؛ شخصی که جهان را پر از علم و قسط و عدل نماید چنان‌که از جهل و جور و ظلم پر شده باشد؛ شخصی که از برکت ظهورش، توحید اسلام جهان‌گیر و خاور و باختر و هر قاره و کشور تحت حکومت و حاکمیت احکام قرآن و عدالت حقیقی قرار خواهد گرفت.

این عصری که جهان در پیش رو دارد در طول حضور بشر در روی زمین بی سابقه است و ویژگی‌های آن در عصر هیچ یک از انبیا و رجال ظاهر نشده است؛ عصری که در آن زمین پر از عدل و قسط گردد و همه جا امنیّت و آرامش و اطمینان حاکم گردد و میلیاردها بشر در همه جا تحت حکومت واحد و قانون واحد قرار بگیرند و برکات زمین و آسمان ظاهر گردد عصری نمونه است.

عصر مهدوی یعنی نفی تمام ضعف‌ها و فسادها، یعنی انتظارِ چنان جامعه واحد جهانی و مدینه فاضله حقیقی که همه ارکان و اعضا و نهادهایش همان‌گونه که طرح آن از طرف شخص رسول اعظم(ص) داده شده، مانند اعضای بدن انسان واحد، انجام وظیفه می‌نماید.

مسیر همه جوامع به سوی این جامعه است و رسیدن بشر به این جامعه، سنّت الهی و قاعده تخلف‌ناپذیر است، هر کس که بخواهد مانع از تحقّق این جامعه مهدوی شود معارضه و ممانعت وی در هم کوبیده می‌شود.

در اینجا تذکر این نکته مناسب است که تا دنیا به آن عصر و جامعه بزرگ مهدوی نرسیده است جامعه‌های فعلی اگر بخواهند در سعادت، آسایش، قدرت، قوّت، عزت و عدالت، زندگی کنند باید همان اصول و مبانی جامعه مهدوی را اصل و مبنای حیات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی خود قرار دهند و آن را معیار بدانند و صلاح یا فساد خود را با آن بسنجند.

اکنون با این میزان از جوامع کوچک شهری و روستایی، می‌توان جامعه‌ای را که مهدوی است‌ شناسایی کرد در هر شهر و روستایی که حق رعایت می‌شود، از حق حمایت می‌کنند، به حق عمل می‌نمایند، اتحاد و برادری به چشم می‌خورد، تعلیم و تربیت صحیح و تقدیر از اخیار و دانشمندان در آنجا رایج است، در امانت، خیانت نمی‌کنند و خلاصه، حیات دینی و انسانی دارند؛ آن جامعه  اگر چه کوچک هم باشد جامعه مهدوی است.

در جامعه مهدوی و مملکت امام زمان(ع) اگر بخواهند انسان‌هایی را تشویق کنند و به آنها جایزه بدهند انسان‌های پاک، صادق، وارسته و دانشمندان هستند؛ انسان‌هایی که به فرهنگ اسلامی و اخلاق و سنّت‌های الهی خدمت کنند نه به آنهایی که در جامعه، فساد و بی‌بند و باری و یاوه‌گویی و دروغ و قانون‌شکنی را ترویج کنند.

به آنهایی جایزه باید داد که رفتار و گفتارشان یکی باشد و جامعه را برای حکومت جهانی حضرت مهدی عجّل الله تعالی فرجه الشریف آماده نمایند.

به امّید روزی که همه احساس مسؤولیت کنند و در رفع مشکلات و نابسامانی‌های مردم قدم بردارند.

در پایان، اینجانب به سهم خود از برگزار کنندگان عزیز این جلسه نورانی تشکر می‌کنم و از خداوند متعال تأیید و تسدید برای همگان مسألت می‌نمایم؛ اللّهم اجعلنا من أنصاره و أعوانه

20 جمادی الثانیة 1434 هـ.ق

 لطف الله صافی

/9464/د101/غ

ارسال نظرات