۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۱۶۴۶۳۵

طرح توسعه حرم قیدار نبی به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری رسا ـ طرح توسعه حرم مطهر حضرت قیدار نبی (ع) در شهرستان خدابنده با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان به بهره‌برداری رسید.
مقبره قيدار نبي(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام والملسمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان، روز گذشته در مراسم بهره برداری از طرح توسعه حرم مطهر حضرت قیدار نبی(ع) در شهرستان خدابنده، که با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور همراه بود، اظهار داشت: اگر موقوفات به معنای واقعی کلمه احیا شوند، دیگر نیازی به بودجه های فرهنگی دولت نیست.


وی وقف را میراث ماندگار و صدقه جاریه دانست و خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ وقف در گرو احیای موقوفات و جلب اعتماد عمومی نسبت به حفظ و حراست از موقوفات و عمل به نیات واقفان است، باید تفکر غلط موقوفه‌خواری تبدیل به فرهنگ موقوفه‌داری شود.


امام جمعه زنجان با اشاره به خیانت رضاخانی در حق موقوفات در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: باید تفکر غلطی که از آن دوران در اذهان نسبت به موقوفات رایج شده، اصلاح شود، عموم مردم باید بدانند که حفظ و حراست از موقوفات و عمل در جهت نیات واقفان واجب شرعی است.


حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به تاکید امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر احیای موقوفات غصب شده افزود: مردم قیدار همواره به تدین، ولایت مداری و عمل به تکالیف شرعی زبانزد منطقه هستند که نشان از دین داری مردم دارد، امیدواریم در بحث احیای موقوفات نیز مردم قیدار پیشگام باشند.


همچنین حجت الاسلام علی باقری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در سخنانی به ارایه گزارشی از پروژه توسعه حرم مطهر حضرت قیدار نبی پرداخت و اظهار داشت: محوطه حرم مطهر قیدار نبی(ع) در سه هکتار پس از سال ها انتظار و به خواسته مردم منطقه توسعه یافت که امروز به مرکز بزرگ فرهنگی و دینی تبدیل شده است.


وی با بیان این‌که طرح توسعه حرم از اواخر سال 89 شروع و از 350 متر مربع به 420 متر مربع گسترش پیدا کرد، گفت: تاکنون برای توسعه و آزاد سازی املاک اطراف بقعه قیدار نبی (ع) هشت میلیارد ریال هزینه شده و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد فعالیت های فرهنگی منسجم و گسترده با محوریت این مرکز باشیم./9351/پ203/ب

ارسال نظرات